Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL509 | BOR KİMYASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amaçları, temel kavramları tanımlayarak bor kimyasını öğrenmek ve bazı bor içeren bileşik türlerinin reaksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenmektir.
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | Borun insan hayatı ve Türkiye açısından önemini açıklar. |
2 | Bor bileşiklerini sınıflandırır. |
3 | Bor kimyasının temel kavramlarını tanımlar. |
4 | Türkiyede bor varlığı, önemi konusunda bilgiler kazanır. |
5 | Bor türevleri olarak ta bilinen bor bileşiklerinin reaksiyonlarını açıklar, konu ile ilgili literatür takibi yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bor Kimyasına Giriş, Bor-Oksijen Bileşikleri, Bor Halojenürleri, Boranlar (Bor Hidrürler), Karboranlar, Diğer Bor Bileşikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de bor varlığı ve önemi | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
2 | Bor-bor bağı içeren bileşiklerin kimyası | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
3 | Bor hidrürlerin yapısı | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
4 | Metal borürler | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
5 | Metal boranlar | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
6 | Karboboranlar | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
7 | Heteroatomik bor bileşikleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
8 | Boronik ve borinik asitlerin kimyası | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
9 | Boronik ve borinik asitlerin kimyası | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
10 | Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
11 | Bor-azot bağı içeren bileşiklerin kimyası | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
12 | Makale incelemeleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
13 | Makale incelemeleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
14 | Makale incelemeleri | Düz anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | Ders materyallerinin ve literatürün incelenmesi |
Anorganik Kimya, D.F. Shriver, P.W. Atkins, C.H. Langford, (Çeviri Editörleri: Özkar, S., Çetinkaya, B., Gül, A., Gök, Y.) Bilim Yayincilik-Ankara, 2003.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |