Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL502 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin alanlarıyla ilgili bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel anlayış ve birikimin kazandırılması, hazırladığı sunumu topluluk önünde sunabilmesini ve tartışabilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Araştırma konusunu belirlemesi beklenir. |
2 | Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar. |
3 | Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturur. |
4 | Etkili sunum tekniklerini kullanır. |
5 | Seminer sunumunu sözlü olarak sunar ve savunur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin, danışman yönetimi altında, temel bilim alanı ya da tez çalışması konusu kapsamında inceleme ve irdelemeye dayanan, sözlü sunularak değerlendirilen yazılı metin oluşturmaya yönelik derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Seminer ilke ve standartları | Anlatım, Soru-Yanıt | ||
2 | Etkili sunum hazırlama tekniklerinin kullanımı | Beyin fırtınası | ||
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | ||
4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Araştırma, Tartışma | ||
5 | Literatür taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması | Araştırma, Tartışma | ||
6 | Seminer başlığının belirlenmesi ve içindekilerin oluşturulması | Araştırma, Tartışma, Soru-cevap | ||
7 | Seminer metninin yazılması | Araştırma, beyin fırtınası | ||
8 | Seminer metninin yazılması | Araştırma, beyin fırtınası | ||
9 | Seminer metninin yazılması | Araştırma, beyin fırtınası | ||
10 | Hazırlanan seminer metninin sunuma dönüştürülmesi | Tartışma, beyin fırtınası | ||
11 | Hazırlanan seminer metninin sunuma dönüştürülmesi | Tartışma, beyin fırtınası | ||
12 | Sunumların yapılması | Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası | ||
13 | Sunumların yapılması | Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası | ||
14 | Sunumların yapılması, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme | Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası |
1. Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (26. baskı). Nobel. 2. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. 3. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. 4. Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 3 | 5 | 15 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 7 | 7 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |