GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KYL502 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin alanlarıyla ilgili bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel anlayış ve birikimin kazandırılması, hazırladığı sunumu topluluk önünde sunabilmesini ve tartışabilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI


1 Araştırma konusunu belirlemesi beklenir.
2 Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar.
3 Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturur.
4 Etkili sunum tekniklerini kullanır.
5 Seminer sunumunu sözlü olarak sunar ve savunur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin, danışman yönetimi altında, temel bilim alanı ya da tez çalışması konusu kapsamında inceleme ve irdelemeye dayanan, sözlü sunularak değerlendirilen yazılı metin oluşturmaya yönelik derstir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Seminer ilke ve standartları Anlatım, Soru-Yanıt
2 Etkili sunum hazırlama tekniklerinin kullanımı Beyin fırtınası
3 Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi Araştırma, Tartışma, Soru-cevap
4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi Araştırma, Tartışma
5 Literatür taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması Araştırma, Tartışma
6 Seminer başlığının belirlenmesi ve içindekilerin oluşturulması Araştırma, Tartışma, Soru-cevap
7 Seminer metninin yazılması Araştırma, beyin fırtınası
8 Seminer metninin yazılması Araştırma, beyin fırtınası
9 Seminer metninin yazılması Araştırma, beyin fırtınası
10 Hazırlanan seminer metninin sunuma dönüştürülmesi Tartışma, beyin fırtınası
11 Hazırlanan seminer metninin sunuma dönüştürülmesi Tartışma, beyin fırtınası
12 Sunumların yapılması Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası
13 Sunumların yapılması Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası
14 Sunumların yapılması, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme Sunum yapma, tartışma, beyin fırtınası

1. Karasar N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (26. baskı). Nobel. 2. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. 3. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. 4. Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 3 5 15
Tartışma 14 1 14
Gösterme 14 2 28
Beyin Fırtınası 8 2 16
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 7 7
Seminer 1 1 1
Makale Kritik Etme 3 2 6
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 5 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 5 4 4 4 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek