Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KYL500 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 3 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI
1 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kullanabilme. |
2 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilme ve veri tabanlarını kullanabilme. |
3 | Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme. |
4 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. |
5 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
6 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme. |
7 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme. |
8 | Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tezle ilgili deneysel ve teorik çalışmalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası | Kitaplardan ve internet kaynaklarından çalışma |
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası | Kitaplardan ve internet kaynaklarından çalışma |
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | Beyin Fırtınası | Literatür taraması |
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Beyin Fırtınası | Literatür taraması |
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Beyin Fırtınası | Literatür taraması |
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası | |
7 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası | |
8 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası | |
9 | Rapor hazırlama ve sunma. | Sunum | |
10 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | Beyin Fırtınası | Literatür taraması |
11 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Beyin Fırtınası | |
12 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | |
13 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | |
14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Gözlem | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Gözlem | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 11 | 9 | 99 |
Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Proje Sunma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 12 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 259 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |