GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KYL500 UZMANLIK ALAN DERSİ Ders 1 2 10,00

Yüksek Lisans



Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.


Prof. Dr. Mustafa SAÇMACI


1 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kullanabilme.
2 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilme ve veri tabanlarını kullanabilme.
3 Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.
4 Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme.
5 Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
6 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.
7 Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.
8 Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tezle ilgili deneysel ve teorik çalışmalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası Kitaplardan ve internet kaynaklarından çalışma
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası Kitaplardan ve internet kaynaklarından çalışma
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Beyin Fırtınası Literatür taraması
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Beyin Fırtınası Literatür taraması
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Beyin Fırtınası Literatür taraması
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası
7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası
8 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Tartışma, Soru-Yanıt, Deney, Beyin Fırtınası
9 Rapor hazırlama ve sunma. Sunum
10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Beyin Fırtınası Literatür taraması
11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Beyin Fırtınası
12 Yorum, değerlendirme ve analiz. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası

Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Gözlem 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Gözlem 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 11 9 99
Rapor Sunma 10 2 20
Proje Hazırlama 5 2 10
Proje Sunma 5 2 10
Bireysel Çalışma 10 12 120
Toplam İş Yükü (saat) 259

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 2 3 4 3 3 3 4 4 4 5 5 2 2 3 4 1 4
ÖÇ 2 2 3 3 3 2 3 2 4 2 3 2 3 4 5 4 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 2 3 4 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 5 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 4 3 4 4 3 3 4 4 4 3 4 4 3 3
ÖÇ 6 3 4 3 3 4 2 3 4 2 4 3 3 5 4 3 4 4 3
ÖÇ 7 4 3 4 4 5 3 3 3 3 4 3 3 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 8 4 4 4 5 4 4 3 3 3 4 5 3 3 4 5 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek