Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFFYL501 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersi amacı, öğrencinin bir konuyu araştırması, araştırma bulguları çerçevesinde bir içerik oluşturması ve sunması amaçlanmaktadır. Konu öğrencinin özellikle ilgilendiği bir konu olabileceği gibi (örneğin potansiyel bir tez konusu) veya öğrencinin yabancısı olduğu bir alan da olabilir.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir. |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir. |
3 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
4 | Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir. |
5 | Öğrenciler, bir konuyla ilgili kaynakları analiz ederek eleştirel düşünme ve değerlendirme yetkinliği edinir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur
Yok
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
2 | Tez ve Makale yazım teknikleri | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
3 | Araştırma metodolojisi | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
4 | Araştırma ve yayın etiği | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
5 | Araştırmada etik dışı davranışlar – dünyadan örnekler | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
6 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
7 | Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
8 | Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
9 | Ödevi sunumu | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
10 | Ödevi sunumu | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
11 | Ödev sunumu | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
12 | Ödev sunumu | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
13 | Ödev sunumu | Sunum ve Tartışma | Yoktur | |
14 | Ödev sunumu | - | Sunum ve Tartışma | Yoktur |
Cemaloğlu, N. (2020). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Etkili Sunumlar için El Kitabı, Tübitak Yayınları ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ, Prof. Dr. Demet Gürüz, Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli, Detay Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Seminer | 1 | 4 | 4 |
Makale Kritik Etme | 6 | 2 | 12 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 |