Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMYL564 | ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Enerjinin tanımı ve önemi, enerji tüketimi ve önemi, enerji arzı, enerji ve güç birimlerini anlamak, termodinamiğin birinci ve ikinci kanunlarını bilmek, enerji dönüşümünü kavramak, Carnot çevrimi, buhar çevrimi, Rankine çevrimini bilmek, entalpi ve entropi kavramlarını anlamak, güneş enerjisi, su, rüzgar ve jeotermal enerji ile ilgili kavramları öğrenmek, ileri ve hibrit enerji uygulamaları ile enerji kullanımı ve ekonomisi konularını öğretmek amaçlanmıştır.
Dr. Öğr. Üyesi Volkan ASLAN
1 | Enerji tanımı ve sınıflandırması hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Enerji üretim sistemlerini tanıma ve enerji kaynakları hakkında bilgi edinir. |
3 | Enerji üretim biçimlerini ve süreçleri belirler. |
4 | Enerji üretiminde kullanılacak temel yasalar ve bağıntılar hakkında bilgi kazanır ve bunları uygulayabilme becerisini edinir. |
5 | Enerji üreten sistemler arasındaki temel farklılıkları ayırt edebilir. |
6 | Enerji üretiminde kullanılan sistemlerin temel elemanlarını tanır. |
7 | Enerji üretim sistemlerini analiz eder. |
8 | Enerji üretimi ve enerji maliyeti hakkında bilgi sahibi olur. |
9 | Enerji ve çevre ilişkisi hakkında yorum yapabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Enerji kaynakları ve ülkedeki genel durumu, Enerji Dönüşüm Sitemlerine Genel Bakış, Enerji Üretim Sitemleri, Temel Dönüşüm Prensipleri, Fosil Kökenli Enerji Kaynakları, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Güneş enerjisi ve Yararlanma Prensipleri, Jeotermal enerji ve Enerji üretim prensipleri, Rüzgar Enerjisi ve Temel enerji üretim prensipleri, Hidrojen Enerjisi ve Kullanma prensipleri, Dalga enerjisi, Nükleer Enerji, Manyetik Enerji, Gelgit Enerjisi, Enerji Maliyeti ve Ülkelerin genel durumu, Enerji üretiminde verimlilik, Enerji ve Çevre ilişkisi, Enerji üretiminde geleceğe yönelik planlamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Enerji Tanımı ve Sınıflandırması | ||
2 | Yenilenemez Enerji Tanımı ve Dezavantajları | ||
3 | Yenilenebilir Enerjinin Tarihi, Önemi ve Kapsamı | ||
4 | Enerji Üretim Sistemleri | ||
5 | Enerji Üretim Biçimleri ve Süreçleri | ||
6 | Enerji Üretiminde Kullanılan Sistemlerin Temel Elemanları | ||
7 | Güneş Enerjisi | ||
8 | Ara Sınav. | ||
9 | Rüzgar Enerjisi-Biyokütle Enerjisi | ||
10 | Hidroelektrik Enerjisi | ||
11 | Dalga-Gel-Git Enerjileri | ||
12 | Jeotermal Enerji | ||
13 | Hidrojen Enerjisi | ||
14 | Enerji Tasarrufu ve Verimliği, Enerji-Çevre İlişkisi |
1.Jean-Claude Sabonnadiére, Renewable Energy Technologies, WileyISTE, 2009, 9781848211353 2.Mustafa Acaroğlu, Alternatif Enerji Kaynakları - Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, 2007, ISBN: 978-605-395-047-9 3.Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, kaynak kitaplar, güncel makaleler ve görsel yayınlar (video vb)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 |