Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMYL562 | NANOTEKNOLOJİ VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders plan ve nanoteknoloji ve mühendislik uygulamalarını tanımayı amaçlamaktadır. Ayrıca üretim yöntemleri de dahil olmak üzere nano yapılı malzemeler kapsamlı bir tanıtımını sağlayacaktır.
1 | Öğrenciler nanoteknoloji alanında son bilgileri öğrenirler |
2 | Öğrenciler nanoteknolojinin genel mühendislik uygulamalarında kullanımını bilirler |
3 | Oğrenciler nanoyapılı malzımeleri ve uygulama alanlarını bilirler |
4 | Oğrenciler nanoyapılı malzemelerin üretim metodlarını bilirler. |
5 | Oğrenciler nanoyapılı malzemelerin üretim metodlarını bilirler. |
Yok
Yok
Nanoteknoloji tanımı. Nanomater düzeyinde ölçüm için araçlar: prob cihazları, spektroskopisi ve taramalı elektron mikroskobu. Nanoyapılı malzemeler. Mühendislik nanoteknoloji uygulamaları: Nano film ve kaplamalar, karbon nanotüpler, nanoteknolojinin tekstil sanayinde. Gelecek nanoteknoloji uygulamaları: Nanorobots, yaşlanmayan malzemeleri, nanomakineler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknoloji tanımı. | ||
2 | Nanomater düzeyinde ölçüm için araçları | ||
3 | Nanomater düzeyinde ölçüm için araçlar: spektroskopisi | ||
4 | Nanomater düzeyinde ölçüm için araçlar: taramalı elektron mikroskobu | ||
5 | Nanoyapılı malzemeler | ||
6 | Mühendislik nanoteknoloji uygulamaları: Nano film ve kaplamalar | ||
7 | Mühendislik nanoteknoloji uygulamaları: karbon nanotüpler | ||
8 | Mühendislik nanoteknoloji uygulamaları: nanoteknolojinin tekstil sanayinde. | ||
9 | Gelecek nanoteknoloji uygulamaları: Nanorobots | ||
10 | Gelecek nanoteknoloji uygulamaları: yaşlanmayan malzemeleri | ||
11 | Gelecek nanoteknoloji uygulamaları: nanomakineler | ||
12 | Gelecek nanoteknoloji uygulamaları | ||
13 | Gelecek nanoteknoloji uygulamaları | ||
14 | Genel tekrar |
1. M. Ratner, D. Ratner, Nanotechnology: A Gentle introduction to the Next Big Idea, Prentice Hall, 2002, NJ, USA 2. W. A. Goddard, D. W. Brenner,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Seminer | 5 | 6 | 30 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |