Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMYL514 | HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ VE ISI TRANSFER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
HAD metodunun mühendislik problemlerinin çözümünde,araştırma ve geliştirme ile yeni ürün tasarımındaki yeri ve öneminin anlaşılması
Dr. Öğr. Üyesi Atila Abir İğci
1 | Hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) prensiplerini ve önemini anlar. |
2 | HAD'nin akışkanlar mekaniği ve ıı transferi problemlerine uygulanışını öğrenir. |
3 | Konuyla ilgili teorik temeli oluşturur. |
4 | HAD metodunun mühendislik problemlerinin çözümünde, araştırma ve geliştirme ile yeni ürün tasarımındaki yeri ve önemini kavrar. |
5 | HAD uygulamalarındaki sınırlamaları anlar ve bilgisayar programı geliştirme yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Genel korunum denklemi, ayrıklaştırılması, TDMA, yakınsama, yayılım+taşınım problemleri,uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sayısal akışkanlar dinamiği(HAD)'nin önemi ve yeri.Akışkanlar dinamiği ve ısı transferi problemlerine genel bir bakış, problem tanımında kullanılan denklemler. | ||
2 | Genel korunum denklemi, difüzyon, konveksiyon, zamana bağımlı ve kaynak terimlerinin açıklanması.Ağ oluşturma ve sonlu hacimler metodu. | ||
3 | Bir boyutlu ısı iletimi, sınır şartları ve kaynak terimlerinin ifade edilmesi.Kaynak terimlerinin doğrusallaştırılması, denklemlerin ayrıklaştırılması için genel kurallar. | ||
4 | Bir boyutlu ısı iletimi için sonlu hacimler metodu ile cebirsel denklemlerin çıkartılışı ve bunların çözüm algoritması- TDMA'nın tanıtılması. | ||
5 | İki boyutlu ısı iletimi, sınır koşulları, ayrıklaştırılmış cebirsel denklemin elde edilmesi.İki boyutlu durum için bilgisayar çözüm algoritması(ADI) ve bilgisayar programının geliştirilmesi/tanıtılması. | ||
6 | Bir ve iki boyutlu ısı iletimi için çözümlerin elde edilmesi, sayısal sonuçların görselleştirilmesi ve değerlendirilmesi. | ||
7 | Zamana bağımlı bir ve iki boyutlu ısı iletimi için genel korunum denkleminin ayrıklaştırılması.Relaksasyon, yakınsama ve yeinden başlatma sonuçlarının doğruluğunun ve geçerliliğinin kontrolü. | ||
8 | Daimi, iki boyutlu taşınım ve yayılım problemi, kaydırılmış ağ yapısı, basınç doğrultman denklemi, SIMPLE algoritmasının tanıtılması. | ||
9 | Levha üzerinden laminer akış için çözümler elde edip sonuçların değerlendirilmesi. | ||
10 | Küt cisim etrafından laminer akış için çözümler elde edip sonuçların değerlendirilmesi | ||
11 | Ani genişlemeli kanalda laminer akış için çözümler elde edip sonuçların değerlendirilmesi | ||
12 | Türbülanslı akış, türbülan modelleme,örnek uygulamalar | ||
13 | Türbülanslı akış, türbülan modelleme,örnek uygulamalar | ||
14 | Örnek uygulamalar |
S.V. Patankar, 1980, Numerical Heat Transfer and Fluid Flow, Hemisphere Publishing Corporation. H.K. Versteeg & W. Malalasekera,1995, Introduction to Computational Fluid Dynamics,Prentice Hall. D.A. Anderson,J.C. Tannehill,Richard H. Plecther,1987, Computational Fluid Mechanics and Heat Transfer Klaus A. Hoffman, Steve T. Chiang,"Computational Fluid Dynamics for Engineers", Wichita, Kansas, Engineering Education System,1993. John D. Anderson,"Computational Fluid Dynamics :The basics with applications", Mac Graw Hill,1995.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 2 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 25 | 2 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 2 | 18 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 |