Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMYL509 | ELEKTROMEKANİK SİSTEMLERİN KONTROLÜ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrenciye elektromekanik kontrol sistemlerinin esaslarınının öğretilmesi ve bu sistemleri tanıma, modelleme, analiz, tasarımlama becerisini kazandırmaktır.
Prof. Dr. İlhami YİĞİT
1 | Elektromekanik sistemler ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Elektromekanik tasarım teorisi, tasarım modelleri, sistematik tasarım esaslarını öğrenir |
3 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemler ve entegrasyonu hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur |
4 | Analog ve sayısal devreler ile yükselticilerin özelliklerini bilir |
5 | Bilgisayarlı kontrol, donanımı ve yazılımı hakkında yeterli bilgiyi edinir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Elektromekanik sistemler, elektromekanik sistemler ve bileşenleri. Elektromekanik tasarım teorisi, tasarım modelleri, sistematik tasarım. Mekanik, elektrik ve elektronik sistemler ve entegrasyonu, analog ve sayısal devreler, yükselticiler. Kontrol tasarımı, kontrol organları, elektromekanik sistemlerde algılayıcılar, elektromekanik sistemlerde hareketlendiriciler. Mikroişlemciler ve mikroişlemci programlama, bilgisayarlı kontrol, donanımı ve yazılımı. Sinyal transfer ve kaydetme teknikleri. Analog ve dijital sinyal işleme teknikleri, filtreler, uzaktan kontrol teknikleri uygulamaları. Elektromekanik tasarımda yeni eğilimler, elektromekanik sistemlerin performans testleri. Sistem benzetimi ve gerçek laboratuar uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Elektromekanik sistemlere giriş | Teorik Ders | Yoktur |
2 | Elektromekanik sistemler ve bileşenleri | Teorik Ders | Yoktur |
3 | Elektromekanik tasarım teorisi, tasarım modelleri, sistematik tasarım | Teorik Ders | Yoktur |
4 | Mekanik, elektrik ve elektronik sistemler ve entearasyonu | Teorik Ders | Yoktur |
5 | Analog ve sayısal devreler, yükselticiler | Teorik Ders | Yoktur |
6 | Kontrol tasarımı. Kontrol organları | Teorik Ders | Yoktur |
7 | Elektromekanik sistemlerde algılayıcılar | Teorik Ders | Yoktur |
8 | Elektromekanik sistemlerde hareketlendiriciler | Teorik Ders | Yoktur |
9 | Mikroişlemciler ve mikroişlemci programlama | Teorik Ders | Yoktur |
10 | Bilgisayarlı kontrol, donanımı ve yazılımı | Teorik Ders | Yoktur |
11 | Sinyal transfer ve kaydetme teknikleri. Analog ve dijital sinyal işleme teknikleri, filtreler | Teorik Ders | Yoktur |
12 | Uzaktan kontrol teknikleri uygulamaları. Elektromekanik tasarımda yeni eğilimler | Teorik Ders | Yoktur |
13 | Elektromekanik sistemlerin performans testleri. | Teorik Ders | Yoktur |
14 | Sistem benzetimi ve gerçek laboratuar uygulamaları | Teorik Ders | Yoktur |
Ercan, Y., Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Dinamiği, 2. Baskı, Literatür Yayınevi, stanbul, 2003. Ogata, K., Modern Control Engineering, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2002. Kuo, B., Automatic Control Systems, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1995. Dorf, R.C., Bishop, R.H., Modern Control System, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2001. Robert H. Bishop, Mechatronics, CRC, Taylor&Francis Group, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |