Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL503 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir
Doç. Dr. Ömer DEMİR
1 | Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır |
2 | Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir. |
3 | Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar |
4 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler. |
5 | Bilimsel bir araştırma yapabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip, sunduğu bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması. | |||
2 | Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması | |||
3 | Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması | |||
4 | Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması | |||
5 | Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması | |||
6 | Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | |||
7 | Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | |||
8 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | |||
9 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | |||
10 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | |||
11 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. | |||
12 | Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi | |||
13 | Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi | |||
14 | Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması |
Tez konusu ile ilgili araştırma yapıp, sunum hazırlamak için gerekli olan her türlü kitap ve ilgili dergiler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 1 | 50 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |