Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDBYL502 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.
FDB ABD Öğretim Üyeleri
1 | Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. |
2 | Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. |
3 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler. |
4 | Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar. |
5 | Gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşır. |
Birinci Öğretim
Araştırma konusunun seçimi ve geçici plan hazırlanması Kaynakların araştırılmasında kütüphanelerden yararlanma Kaynakların bilimsel düzeylerinin belirlenmesi ve okunup değendirilmesi
Bir tezde bulunması gereken özellikler, bilimsel araştırma süreci, tez konusuna ilişkin bilimsel çalışmaları okuma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi | ||
2 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
3 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
4 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
5 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
6 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
7 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
8 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
9 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
10 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
11 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
12 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
13 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | ||
14 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
1- Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 2- Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, “Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar”, TÜBA yayınları, ISBN: 9758593129, TÜBİTAK MATBAASI, 2002
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Okuma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 60 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje Sunma | 1 | 55 | 55 |
Okuma | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 255 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |