GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYL548 KOMBİNATORİK Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, modern matematiğin önemli bir bileşeni olan kombinatorial matematiği tanıtmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Demet TAYLAN


1 Temel sayma ilkelerini açıklar.
2 Güvercin yuvası prensibini ifade eder ve çeşitli problemlerin çözümünde kullanır.
3 İçerme–dışlama prensibini uygular.
4 Permütasyonlar ve kombinasyonlar kavramını uygular
5 Möbius inversiyon kavramını açıklar

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


Temel kavramlar, sayma tekniklerine giriş, güvercin yuvası prensibi, içerme–dışlama prensibi ve uygulamaları, Möbius inversiyon.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
2 Temel sayma ilkeleri Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
3 Temel sayma ilkeleri Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
4 Temel sayma ilkeleri Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
5 Permütasyonlar ve kombinasyonlar Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap
6 Permütasyonlar ve kombinasyonlar Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
7 Permütasyonlar ve kombinasyonlar Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
8 Güvercin yuvası prensibi Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
9 Güvercin yuvası prensibi Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
10 İçerme–dışlama prensibi ve uygulamaları Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
11 İçerme–dışlama prensibi ve uygulamaları Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap
12 İçerme–dışlama prensibi ve uygulamaları Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
13 Möbius inversiyon Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok
14 Möbius inversiyon Anlatım, Tartışma, Örnek verme, Problem Çözme, Soru-Cevap Yok

1) Brualdi, R.A., Introductory Combinatorics, 1977. 2) Bóna, Miklós. A walk through combinatorics: an introduction to enumeration and graph theory, 2006. 3) Richard P. Stanley, Enumerative Combinatorics: Volume 1, 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 85
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 4 3 1
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 4 3 1
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 4 3 1
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 4 3 1
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 2 2 4 4 4 4 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek