Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEKATYL501 | MEKATRONİK SİSTEM ELEMANLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Son yıllarda mekatronik sistemlerde kullanılan elemanların teknolojisi hızla değişmekte ve her yıl yeni ürünler geliştirilmektedir. Bu derste, son yıllardaki yenilikleri de göz önünde bulundurarak, mekatronik sistemlerde kullanılan mekanik ve elektriksel elemanların çalışma ilkelerinin, teknik özelliklerinin ve karakteristiklerinin tanıtılması, sınıflandırılması, karşılaştırılması, bu elemanların sistem içinde diğer elemanlar ile uyumluluğu, sistemin verimliliğine etkisi, matematiksel modellerinin kurulması ile ilgili bilgi verilmesi amaçlamaktadır.
Prof. Dr. İlhami YİĞİT
1 | Sinyal kaynakları ve türlerini öğrenir. Çeşitli fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiğini bilir. |
2 | Algılayıcılar, Veri toplama ve sinyal işleme elemanlarını seçebilir. |
3 | Dönel ve öteleme tahrik elemanlarının özelliklerini bilir ve seçimini yapabilir. |
4 | Hareket aktarma elemanlarının özelliklerini bilir ve seçimini yapabilir. |
5 | İnsan-makina arayüzlerini, bilgisayarla ve mikrokontrolcü ile kontrol sistemlerini bilir, yeterince kontrol elektroniği ve yazılımı becerisine sahiptir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Giriş Ölçme sistemleri ve ölçme kavramları Algılayıcılar Sayısal kodlayıcılar ve kod çözücüler Veri toplama ve sinyal işleme elemanları Veri toplama düzenekleri Analog ve sayısal devreler Hareket aktarma elemanları Hareket aktarma elemanları Elektromekanik sistemler Hidrolik ve pnömatik sistemler Dönel tahrik elemanları Doğrusal tahrik elemanları İnsan-makina arayüzleri. Kontrol elektroniği ve yazılımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Teorik Ders | Yoktur |
2 | Ölçme sistemleri ve ölçme kavramları | Teorik Ders | Yoktur |
3 | Algılayıcılar | Teorik Ders | Yoktur |
4 | Sayısal kodlayıcılar ve kod çözücüler | Teorik Ders | Teorik Ders Theoretical Lecture Yoktur None |
5 | Veri toplama ve sinyal işleme elemanları | Teorik Ders | Yoktur |
6 | Veri toplama düzenekleri | Teorik Ders | Yoktur |
7 | Analog ve sayısal devreler | Teorik Ders | Yoktur |
8 | Hareket aktarma elemanları | Teorik Ders | Yoktur |
9 | Hareket aktarma elemanları | Teorik Ders | Yoktur |
10 | Elektromekanik sistemler | Teorik Ders | Yoktur |
11 | Hidrolik ve pnömatik sistemler | Teorik Ders | Yoktur |
12 | Dönel tahrik elemanları | Teorik Ders | Yoktur |
13 | Doğrusal tahrik elemanları | Teorik Ders | Yoktur |
14 | İnsan-makina arayüzleri. Kontrol elektroniği ve yazılımı | Teorik Ders | Yoktur |
1] C.W. de Silva, Control Sensors and Actuators, Prentice-Hall, New Jersey, 1989. 2] J. Watton, Fluid Power Systems, Prentice-Hall, New York, 1989. 3] D. Shetty, ve R. Kolk, Mechatronics System Design, PWS Pub., Boston, 1997. 4] J.E. Shigley, C.R. Mischke, Standard Hanbook of Machine Design, MacGraw-Hill, New York, 1996. 5[ J.W. Dally, W.F. Riley, ve K.G. McConnell, Instrumentation of Engineering Measurements, Wiley, New York, 1993. 6] C. Johnson, Process Control Instrumentation Technology, 4th ed., Prentice-Hall, New Jersey, 1993.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |