GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMYS516 ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel bina bileşenlerinin mimari, strüktürel ve ısıl performansa yönelik işlevler yüklendiği bütüncül bir tasarım anlayışını öğretmek, Enerji Etkin Bina Tasarımının temel parametrelerini öğretmek, ekoloji/enerji/çevre etkintasarım kriterlerine dayalı, kaynak ve enerji etkinliğini öngören disiplinler arası ve entegre stratejilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Ali YILDIZ


1 Enerji Etkin Bina Tasarımının temel parametrelerini bilerek, uygulama becerisi kazanır
2 Enerji etkin yerleşim-bina tasarlama becerisini kazanır
3 Enerji etkin tasarım ilkelerini yerleşim, bina ve iç mekân tasarımı düzeyinde uygulama becerisini elde eder
4 Enerji kullanımı-çevre kirliliği ilişkisini değerlendirme becerisini kazanır

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Binalarda enerji verimliliği açısından ısı iletimi ve rejimleri, ısı yalıtım sistemleri uygulama prensipleri, ilgili ulusal ve uluslararası standartlar, ısı iletimi ile ilgili hesap metotları konuları aktarılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar; Sürdürülebilir Bir Yaşam İçin Ekolojik/Enerji Etkin Yaklaşımlar
2 Yüksek Performanslı Binalar
3 Enerji Etkin Bina Tasarımı, Holistik Yaklaşım
4 Bina Enerji Performansı ve Parametreleri
5 Bina Enerji Performansı ve Parametreleri
6 Yapı kabuğunun ısıl performansını belirleyen parametreler
7 Yapı kabuğunun ısıl performansını belirleyen parametreler
8 Vize sınavı
9 Bina Enerji Performansı değerlendirme metotları
10 Bina Enerji Performansı değerlendirme metotları
11 Bina Enerji Performansına Yönelik Standart ve Yönetmelikler
12 Isı Yalıtım Malzemeleri ve Uygulama Detayları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

1.Eriç, M., ‘Yapı Fiziği ve Malzemesi’, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1994 2.Mcquiston, F.C And. Parker, J.D “Heating, Ventilating, Anda ir Coditioning-Analysis And Design (Fourth Edition)”, John Willey And Sons, New York, 1994 3.Kreider, J.F And. Rabl, A “Heating And Cooling Of Buildings-Design For Efficiency”, Mcgraw-Hill, Singapore, 1994 4.Bobenhausen, W., “Simplified Design Of Hvac Systems”, John Willey & Sons, 1994 5.Kıbert, C., “Sustainable Construction”, John Willey & Sons, 2007 6.Hawkes, D. Forster, W.,”Energy Efficient Buildings Architecture, Engineering And Environment” , W.W. Norton, 2002 7.BBRI, Vantilated Double Facades, Department Of Building Physics, Indoor Climate & Building Service, Belgian Building Research Institute, Belg, 2002



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 15
Tartışma 1 5
Ev Ödevi 1 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 3 3
Rapor Hazırlama 2 4 8
Rapor Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 12 2 24
Rapor 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 139

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 3 5 4 4 5 4
ÖÇ 2 3 3 2 2 5 5
ÖÇ 3 4 3 3 2 4 1 5 5
ÖÇ 4 2 2 4 4 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek