GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYYL500 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencileri akademik veya sektöre yönelik olarak araştırma yapmak ve proje yazmak konusunda geliştirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Gamze KUTLU ÖRÜN


1 Akademik araştırma yapma ve literatür tarama tekniklerini uygulayarak kapsamlı bir literatür değerlendirmesi yapabilme becerisi kazanır.
2 Araştırma sorusu belirleme ve hipotez geliştirme süreçlerinde gerekli becerileri edinir
3 Kaynakça yönetimi ve akademik etik kurallarına uygun çalışma yapmanın önemini kavrar ve kaynakları doğru şekilde kullanma becerisi edinir.
4 Akademik yazımın temel kurallarını öğrenerek akademik rapor hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken yapısal ve dilsel unsurları kavrar.
5 Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi ve analitik bir rapor hazırlama yetkinliği edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında, öğrencilerden bir akademik rapor hazırlamaları beklenmektedir. Ders boyunca, öğrencilere akademik yazma sürecinde dikkat edilmesi gereken temel bilgiler aktarılarak; akademik araştırma yapma, literatür tarama, kaynakça yönetimi, araştırma sorusu belirleme, hipotez geliştirme ve metodoloji seçimi gibi temel konulara değinilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Araştırma Soruları Geliştirme ve Literatür Taraması Araştırma Sorusu ve Literatür Uyumu Değerlendirme (Küçük grup çalışması) Sunum Yoktur
2 Akademik Araştırma Yazımı Metin İçinde Bilgi Akışı Analizi Sunum Yoktur
3 Akademik Kaynakları Kullanma ve Veritabanları Video İzleme ve Tartışma Çalışması Sunum ve Video Yoktur
4 Araştırma Önerisi Araştırma önerisi yazma sürecine başlama Tartışma Yoktur
5 Akademik Yazma İlkeleri ve Dil Kullanımı Makale İnceleme Tartışma Yoktur
6 Rapor Yazma ve Yapısal Unsurlar Tartışma-Makale Tartışma Sunum-Makale Okuma Yoktur
7 Araştırma Etiği ve Akademik Dürüstlük Vaka Analizi ve Tartışma Sunum Tartışma Yoktur
8 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
9 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
10 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
11 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
12 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
13 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur
14 Öğrencilerin rapor sunumu Sınıf içi sunum Tartışma Yoktur

Bailey, Kenneth, D., . Methods of Social Research. Free Press.NY, 1994. Swales, J. M. & Feak, C. B. (2012). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. (3rd ed.). Michigan ELT. Wallwork, A. (2016). English for writing research papers. Springer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Rapor Hazırlama 1 40
Makale Kritik Etme 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 8 8
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 14 3 42
Okuma 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek