GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYYL519 SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Sema DALKILIÇ


1 Bu dersin sonunda öğrenci Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir
2 Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar
3 Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir
4 İmajın ne olduğunu ve imajın nasıl yaratılacağını öğrenir
5 Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenir
6 Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde halkla ilişkiler faaliyetlerinin nasıl kullanılacağını bilir

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Pazarlama kavramı ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlama, Sağlık hizmetlerinin özellikleri, Sağlık hizmetleri sunum modelleri, Sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetim süreçleri, Tüketici davranışları, Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, Büyüme stratejileri, Stratejik pazarlama planlaması, Sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün politikaları, Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları, Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma, Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi, Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları, Halkla ilişkiler, Pazarlama etiği - Markalaşma ve marka yönetimi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi Sunum Yok
2 Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü Sunum Yok
3 Tüketici davranışları Sunum Yok
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması Sunum Yok
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Sunum
6 Büyüme stratejileri Sunum Yok
7 Stratejik pazarlama planlaması Sunum Yok
8 Stratejik pazarlama planlaması Sunum Yok
9 Sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün politikaları Sunum Yok
10 Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları Sunum Yok
11 Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma Sunum Yok
12 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi Sunum Yok
13 Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları Sunum Yok
14 Pazarlama etiği - Markalaşma ve marka yönetimi Sunum Yok

1. Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 2. Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy) 3. Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul 4. Tengilimoğlu, D., Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 20
Makale Kritik Etme 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 50 50
Makale Kritik Etme 1 18 18
Rapor 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 4 3 3 4
ÖÇ 2 4 2 5
ÖÇ 3 4 3 3 2 3 3 3
ÖÇ 4 2 3 4 3 4 5
ÖÇ 5 3 4 4 4 2 4 4
ÖÇ 6 3 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek