GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYYL512 SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.


Bölüm Öğretim Üyeleri


1 Bu dersin sonunda öğrenci; sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilir.
2 Sürekli kalite iyileştirmenin önemini açıklayabilir.
3 Müşteri algılarının neden ve nasıl ölçüleceğini bilir ve yapı, süreç ve sonuç ölçülerini ayırt edebilir
4 Temel kalite iyileştirme araçlarını kullanabilir.
5 Kalite iyileştirme ekiplerinin nasıl çalıştığını belirtebilir.
6 Temel kalite iyileştirme modellerini açıklayabilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi, Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, Yapı, süreç ve sonuç ölçüleri, Sürekli kalite iyileştirmenin ögeleri, Kalite iyileştirme modelleri, Müşteri odaklılık, Kaizen, İstatistiksel yaklaşım, Kalite iyileştirme araçları, Kalite iyileştirme ekipleri, Tam katılım, Liderlik, Stratejik kalite yönetimi, Dışsal kalite değerlendirme, Hasta güvenliği.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamı Sunum Yoktur
2 Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi Sunum Yoktur
3 Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme Sunum Yoktur
4 Sürekli kalite iyileştirmenin ögeleri Sunum Yoktur
5 Müşteri odaklılık Sunum Yoktur
6 Kaizen Sunum Yoktur
7 İstatistiksel yaklaşım Sunum Yoktur
8 İstatistiksel yaklaşım Sunum Yoktur
9 Kalite iyileştirme araçları Sunum Yoktur
10 Tam katılım Sunum Yoktur
11 Liderlik Sunum Yoktur
12 Stratejik kalite yönetimi Sunum Yoktur
13 Dışsal kalite değerlendirme Sunum Yoktur
14 Hasta güvenliği Sunum Yoktur

1. Donald M. Berwick, A. Blanton Godfrey, and Jane Roessner. Curing Health Care. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1990 2. Ellen J. Gaucher, Richard J. Coffey. Total Quality in Healthcare. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1993 3. Beylik, U. ve Avcı, K. (2019). Sağlıkta Kalite Yönetimi ve Akreditasyon,. Gazi Kitabevi, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 50
Rapor Hazırlama 1 20
Makale Kritik Etme 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 40 80
Makale Kritik Etme 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 3 5 5 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek