Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYYL511 | SAĞLIK KURUMLARINDA STRATEJİK YÖNETİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı alan öğrencilerin, stratejik yönetim ile ilgili temel kavramlar; durumsal analizin nasıl yapılacağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı; alternatif stratejilerin nasıl geliştirileceği, değerlendirileceği ve stratejinin nasıl seçileceği; seçilen stratejinin uygulanması için gerekli stratejilerin nasıl geliştirileceği ve uygulanacağı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Bölüm Öğretim Üyeleri
1 | Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Çevresel analiz teknik ve süreçlerini açıklar. |
3 | Stratejik yönetim tekniklerini sıralar. |
4 | Sağlık kurumlarında var olan iç ve dış çevresel koşullara uygun stratejik yönetim tekniği kullanır. |
5 | Sağlık kurumlarında stratejik yönetim tekniklerini uygular. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar; stratejik yönetim modeli; durumsal analiz (misyon, vizyon, değerler, amaçlar, genel ve sağlık çevresi ve hizmet alanı analizi ve iç çevre analizi); alternatif stratejiler geliştirme (yön belirleyici, uyum sağlama, pazara giriş, rekabet), alternatifleri değerlendirme ve strateji seçimi; seçilen stratejinin uygulanması (hizmet sunum ve destek stratejilerinin ve birim eylem planlarının geliştirilmesi); Her aşamada stratejik momentumu sağlamada yol gösterici stratejik düşünme haritaları geliştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar | Sunum | Yoktur |
2 | Stratejik yönetim modeli | Sunum | Yoktur |
3 | Durumsal analiz | Sunum | Yoktur |
4 | Misyon | Sunum | Yoktur |
5 | Vizyon | Sunum | Yoktur |
6 | Değerler | Sunum | Yoktur |
7 | Amaçlar, genel ve sağlık çevresi ve hizmet alanı analizi | Sunum | Yoktur |
8 | İç çevre analizi | Sunum | Yoktur |
9 | İç çevre analizi | Sunum | Yoktur |
10 | Alternatif stratejiler geliştirme (yön belirleyici, uyum sağlama, pazara giriş, rekabet) | Sunum | Yoktur |
11 | Alternatifleri değerlendirme | Sunum | Yoktur |
12 | Strateji seçimi | Sunum | Yoktur |
13 | Seçilen stratejinin uygulanması | Sunum | Yoktur |
14 | Her aşamada stratejik momentumu sağlamada yol gösterici stratejik düşünme haritaları geliştirme | Sunum | Yoktur |
1. Swayne, L.E., Duncan W.J. ve Ginter, P.M. (2006). Strategic Management of Health Care Organizations (5. bs.). Cornwall: Blackwell Publishing. 2. Bracker, J. (1980). The Historical Development of the Strategic Management Concept. Academy of Management Review, 5 (2), 219-224. 3. Eren, E. (2005). İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası (7. bs.). İstanbul: Beta Yayım Dağıtım A.Ş. 4. Hamel, G. (1996). Strategy as Revolution. Harvard Business Review, Jul/Aug, 74 (4), 69-82. 5. Hamel, G. ve Prahalad, C.K. (1989). Strategic Intent. Harvard Business Review, May/June, 63-76. 6. Henderson, B.D. (1989). The Orign of Strategy. Harvard Business Review, Nov/Dec, 139-143.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |