Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYLUTS504 | DÖNEM PROJESİ | Ders | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.
Bölüm öğretim üyeleri.
1 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. |
2 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. |
3 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. |
4 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. |
5 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. |
Uzaktan Eğitim
Yoktur.
Yoktur.
Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
2 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
3 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
4 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
5 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
6 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
7 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
8 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
9 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
10 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
11 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
12 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
13 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
14 | Bilimsel Araştırma Konuları. | Bilimsel Araştırma Konuları. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 |