GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYL502 SEMİNER Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilere alanıyla ilgili bir konunun araştırılması ve ulaşılan verilerin belirli teknik kurallara uygun olarak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır.


Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT


1 Bilimsel araştırma süreçlerini sıralar.
2 Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklar.
3 Araştırmaya uygun olan yöntemleri kullanarak literatür taraması yapar.
4 Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir.
5 Araştırdığı konular için uygun araştırma yöntemlerini belirler.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu derste öğrenciler, incelemek istedikleri bir araştırma konusunu derinlemesine araştırırlar. Böylece seminer dersinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması. Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Tez ve makale yazım teknikleri. Tez ve Makale yazım teknikleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Araştırma metodolojisi. Araştırma metodolojisi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 Araştırma ve yayın etiği. Araştırma ve yayın etiği. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 Yazılı metin çalışmalarına başlanması. Yazılı metin çalışmalarına başlanması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 İçindekiler bölümü üzerine çalışma. İçindekiler bölümü üzerine çalışma. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 İçeriğin tanımlanıp sınıflandırılması. İçeriğin tanımlanıp sınıflandırılması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 Kaynakların sınıflandırılması. Kaynakların sınıflandırılması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Yazılı metinlerin oluşturulması. Yazılı metinlerin oluşturulması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 Oluşturulan metinlerin incelenmesi. Oluşturulan metinlerin incelenmesi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 Metin çalışması. Metin çalışması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 Metin çalışması. Metin çalışması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 Metin çalışması. Metin çalışması. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 Çalışmanın sonlandırılması ve sunumu. Çalışmanın sonlandırılması ve sunumu. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

1. Umberto Eco, Tez Nasıl yazılır?, Can Yayınları, İstanbul, 2019. 2. Creswell, J. W. (2020). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap 3. Büyüköztürk, Ş. (2014) . Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi. 4. Fraenkel, J. R. and Wallen N. E. (1990). How To Design And Evaluate Research In Education. San Francisco: McGraw-Hill Publishing Company. 5. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yötemleri. Akara: Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 90
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 10
Seminer 1 90
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Seminer 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 5 3
ÖÇ 2 4 3 4
ÖÇ 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 2 4
ÖÇ 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek