GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYYL521 TEZ ÇALIŞMASI Ders 2 3 20,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. Tez konusu kapsamında belirlenen özgün bir konuya ilişkin bir araştırma sürecini başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazandırmak; bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.


Anabilim Dalı öğretim üyesi, akademik danışman


1 Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları bilir.
2 Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar.
3 Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir.
4 Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir.
5 Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla raporlar ve sunabilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Tez konularının belirlenmesi. Öğrencilerin konuyla ilgili alanyazın taraması yaparak, araştırma sürecini planlaması, veri toplaması analiz ederek bulguları düzenlemesi, sonuçlar çıkarması ,yorumlaması ve rapor haline getirmesi.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3 Tarama sonuçlarının sınıflandırılması
4 Yüksek lisans tez önerisini hazırlanması çalışmaları
5 Veri toplama aracını geliştirir ya da belirleyerek izinleri alır
6 Veri toplama aracını geliştirir ya da belirleyerek izinleri alır
7 Elde ettiği bilgileri değerlendirir, danışmanıyla paylaşır.
8 Ara raporlarını hazırlar.
9 Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır.
10 Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır.
11 Araştırma sonucunda konusu ile ilgili önerilerde bulunur.
12 Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
13 Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
14 Araştırmayı raporlaştırır.

Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 15
Rapor Hazırlama 1 15
Rapor Sunma 2 15
Makale Yazma 1 10
Makale Kritik Etme 1 20
Bireysel Çalışma 1 10
Okuma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Seminer 1 20
Makale Yazma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 4 10 40
Rapor Hazırlama 4 10 40
Rapor Sunma 4 10 40
Seminer 1 3 3
Makale Yazma 2 15 30
Makale Kritik Etme 5 20 100
Bireysel Çalışma 7 20 140
Okuma 5 15 75
Rapor 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 508

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 5
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek