Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYYL521 | TEZ ÇALIŞMASI | Ders | 2 | 3 | 20,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. Tez konusu kapsamında belirlenen özgün bir konuya ilişkin bir araştırma sürecini başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazandırmak; bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.
Anabilim Dalı öğretim üyesi, akademik danışman
1 | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları bilir. |
2 | Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. |
3 | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir. |
4 | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir. |
5 | Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla raporlar ve sunabilir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Tez konularının belirlenmesi. Öğrencilerin konuyla ilgili alanyazın taraması yaparak, araştırma sürecini planlaması, veri toplaması analiz ederek bulguları düzenlemesi, sonuçlar çıkarması ,yorumlaması ve rapor haline getirmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | |||
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | |||
3 | Tarama sonuçlarının sınıflandırılması | |||
4 | Yüksek lisans tez önerisini hazırlanması çalışmaları | |||
5 | Veri toplama aracını geliştirir ya da belirleyerek izinleri alır | |||
6 | Veri toplama aracını geliştirir ya da belirleyerek izinleri alır | |||
7 | Elde ettiği bilgileri değerlendirir, danışmanıyla paylaşır. | |||
8 | Ara raporlarını hazırlar. | |||
9 | Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır. | |||
10 | Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır. | |||
11 | Araştırma sonucunda konusu ile ilgili önerilerde bulunur. | |||
12 | Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |||
13 | Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |||
14 | Araştırmayı raporlaştırır. |
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 2 | 15 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Seminer | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 4 | 10 | 40 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 4 | 10 | 40 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Makale Kritik Etme | 5 | 20 | 100 |
Bireysel Çalışma | 7 | 20 | 140 |
Okuma | 5 | 15 | 75 |
Rapor | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 508 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |