Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYYL520 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları araştırmalarda akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.
Anabilim dalı öğretim üyeleri
1 | Öğrenciler bir araştırmada bulunması gereken genel özellikleri tanır. |
2 | Bilimsel araştırma sürecini açıklar. |
3 | Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler. |
4 | Yaptığı çalışmaya dayalı bir raporu istendik format ile hazırlar. |
5 | Gerçekleştirdiği çalışmanın sonuçlarını paylaşır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bir araştırmada bulunması gereken özellikler, bilimsel araştırma süreci, tez konusuna ilişkin bilimsel çalışmaları okuma, tasarlama, inceleme ve yazma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi | |||
2 | Öğrencinin danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | |||
3 | Öğrencinin danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | |||
4 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirlenen konularda literatür tarama çalışmalarının incelenmesi | |||
5 | Bilimsel çalışmaları için gerekli kural, temel prensipleri ve uygulamaları incelemek ve tespit etmek | |||
6 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
7 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
8 | Tez konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
9 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
10 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
11 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
12 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
13 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarımın incelenmesi ve değerlendirilmesi | |||
14 | Araştırma konusuna yönelik, araştırma geliştirme, analiz ve tasarıma ilişkin projenin incelenmesi, sunulması ve değerlendirilmesi |
Balcı, A.(2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Şimşek, H. Ve Yıldırım, A. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin yayınları Creswell, J. W. (2023). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 |
Okuma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |