Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVKYL505 | SEMİNER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Seminer dersinin başlıca amacı, yüksek lisans tezinin bilimsel kurallara uygun yazılmasını sağlayacak temel prensiplerin aktarılmasıdır. Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esasları ve tez yazımındaki önemli konular ele alınmaktadır. Tez önerisi formunun oluşturulması sağlanmaktadır.
Doç. Dr. Osman Gökhan HATİPOĞLU
1 | Bilimsel etik ve çalışma disiplinine göre daha ileri akademik çalışmalar yapabilmek |
2 | Güncel literatürü modern yöntemlerle takip etmek ve bilimsel olarak yorumlayabilmek |
3 | Yüksek lisans tez konusu ve başlığını belirlemek. |
4 | Tez önerisini hazırlamak. |
5 | Tez önerisi ile ilgili sunum yapmak. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Seminer dersinin başlıca amacı, yüksek lisans tezinin bilimsel kurallara uygun yazılmasını sağlayacak temel prensiplerin aktarılmasıdır. Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esasları ve tez yazımındaki önemli konular ele alınmaktadır. Tez önerisi formunun oluşturulması sağlanmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Seminer ve sunum teknikleri hakkında bilgilendirme | Yok | Konu anlatımı | Okuma |
2 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatürü tarama | Literatür tarama | Literatür tarama | Okuma ve inceleme, internet taraması |
3 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatürü inceleme | Literatür tarama | Literatür tarama | Okuma ve inceleme, internet taraması |
4 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatürü inceleme | Literatür tarama | Literatür tarama | Okuma ve inceleme, internet taraması |
5 | Araştırma sorularında yapay zeka kullanımının yararları ve sınırlılıkları | Yok | Konu anlatımı ve örnek olay incelemesi | Okuma |
6 | Uzmanlık alanı hakkındaki soruları danışma | Soru-cevap ve istişare | Soru-cevap ve istişare | Bireysel çalışma ve soru hazırlama |
7 | Uzmanlık alanı hakkındaki soruları danışma | Soru-cevap ve istişare | Soru-cevap ve istişare | Bireysel çalışma ve soru hazırlama |
8 | Uzmanlık alanıyla ilgili literatürü inceleme | Yok | Literature inceleme | Bireysel çalışma |
9 | Uzmanlık alanı ile ilgili rapor hazırlama | Raporlama | Bireysel çalışma | Bireysel çalışma |
10 | Uzmanlık alanı ile ilgili rapor hazırlama | Raporlama | Bireysel çalışma | Bireysel çalışma |
11 | Raporun incelenmesi | Raporun incelenmesi ve ön değerlendirme | Tartışma ve istişare | Rapor yazımı |
12 | Tez konusu ile ilgili sunum yapma | Sunum | Sunum yapma | Sunum hazırlığı |
13 | Tez önerisinin hazırlanması | Yok | Bireysel çalışma | Bireysel çalışma |
14 | Tez önerisinin tartışılması ve sonlandırılması, etik komisyon başvurusu hakkında bilgilendirme ve örnek başvuru incelenmesi | Yok | Konu anlatımı, tartışma ve örnek olay incelemesi | Reading |
Bilimsel araştırma metodolojisi ile ilgili temel kitaplar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 2 | 25 |
Seminer | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 12 | 10 | 120 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |