GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO527 YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, becerilerini yükseköğretimde program geliştirme sürecine uygulamaları ve mevcut yükseköğretim programlarını karşılaştırmaları amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Dilşat Peker Ünal


1 Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir.
2 Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular.
3 Yükseköğretimde program geliştirme sürecinin dünyadaki uygulama örneklerini bilir.
4 Dünyadaki uygulamaları karşılaştırarak yükseköğretimde program geliştirme modeli oluşturur.
5 Yükseköğretimde program geliştirmenin sonuçlarını küreselleşme bağlamında tartışır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, fprogram geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, yükseköğretimde program geliştirme uygulamalarını ve sonuçlarını tartışma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme)
2 Yükseköğretimde program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Program geliştirmede tasarım ve modeller, program geliştirme çalışma grupları
4 Yükseköğretimde hedef belirleme
5 Yükseköğretimde içerik düzenleme
6 Yükseköğretimde program değerlendirme
7 Yükseköğretim programlarının incelenmesi
8 Yükseköğretim programlarının incelenmesi
9 Yükseköğretim programlarının incelenmesi
10 Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması
11 Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması
12 Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması
13 Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması
14 Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması

Akiyoshi, Y. (2002). The New Quality Assurance System for Japanese Higher Education: Its Social Background, Tasks and Future. Web: http://svrrd2.niad.ac.jp/rue/n002/a00202.pdf Anderson, D., Johnson, R., Milligan, B. (2000). Quality Assurance and Accreditation in Australian Higher Education: An Assessment of Australian and International Practice. The Australian National University: Center for Continuing Education. Durman, M. (2007). Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Ülkemizdeki Gelişmeler. Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Akreditasyon Çalıştayı. AÜ. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara. Yayın no: 204 Entwistle, N. (2005). Learning Outcomes and Ways of Thinking Across Contrasting Disciplenes and Settings in Higher Education. The Curriculum Journal, 16 (1), s. 67- 82. Gümrükçü, H. (2005). Küreselleşme, Türkiye ve Avrupa Yükseköğretim Alanı. Hamburg, Ankara: ATA Enstitüsü.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 20
Makale Kritik Etme 10 20
Bireysel Çalışma 14 20
Okuma 14 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Makale Yazma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Soru-Yanıt 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 148

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek