Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO511 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin Türkiye’de geçmişten günümüze öğretmen eğitimi programlarının ve politikalarının analizini yapmalarını sağlamak; çeşitli ülkelerin öğretmen eğitimi programlarını inceleyerek karşılaştırma ve öğretmen yetiştirme de yapılan çalışmalar konusunda bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Canan KOÇ
1 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının ve politikalarının tarihsel analizini yapar. |
2 | Öğretmen yetiştirme programlarında yaşanan değişimler ışığında geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
3 | Türkiye ve gelişmiş ülkelerde uygulanmakta olan hizmet öncesi öğretmen yetiştirme modelleri, yaklaşımları ve programlarını analiz eder |
4 | Dünya’da öğretmen eğitimi alanında yapılan çalışmaları analiz eder. |
5 | Öğretmen eğitimi alanında farklı ülkelerde yapılan uygulamalardan dikkat çeken bir uygulamanın Türkiye koşullarında uygulanabilirliğini değerlendirir. |
6 | Öğretmen eğitimi alanında yapılan araştırmaları inceleyerek bu alanın sorunlarını ve ilgi odaklarını belirler |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkiye’de öğretmen eğitiminin tarihçesi ve mevcut durum; farklı ülkelerde öğretmen eğitimi programları ve politikaları; öğretmen eğitimi araştırmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı- Ders izlencesinin incelenmesi, Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Programlarının Tarihçesi-Osmanlı Döneminde Öğretmen Eğitimi | ||
2 | Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Programlarının Tarihçesi: Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Eğitimi | ||
3 | Türkiye’de Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Fakülteleri | ||
4 | Türkiye’de Günümüzde Öğretmen Eğitimi ve Sorunları | ||
5 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Finlandiya, Almanya, Japonya | ||
6 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Amerika, Rusya, Estonya | ||
7 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Japonya, Singapur, Kanada | ||
8 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Hollanda, Güney Kore, Avustralya | ||
9 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Yeni Zelanda, İsrail, Norveç | ||
10 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: İsveç, Fransa | ||
11 | Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: İngiltere, Letonya | ||
12 | Öğretmen Eğitimi Programlarında Yeni Yaklaşımlar | ||
13 | Öğretmen Eğitimi Araştırmaları | ||
14 | Öğretmen Eğitimi Araştırmaları | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi |
Akdemir, A. S. (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8/12, 15-28. Üstüner, M. (2004) Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları Brown, T., Rowley, H. & Smith, K. (2014). Rethinking research in teacher education. British Journal of Educational Studies. 62 (3), 281-296. Büyüköztürk, Ş., Akbaba Altun, S. ve Yıldırım, K. (2010). TALIS: Uluslar arası öğretme öğrenme araştırması Türkiye Ulusal Raporu, Milli Eğitim bankalığı Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Cochran-Smith, M., Stern, R., Sánchez, J.G., Miller, A., Keefe, E.S., Fernández, M.B., Chang, W., Carney, M.C., Burton, S., & Baker, M. (2016). Holding Teacher Preparation Accountable: A Review of Claims and Evidence. Boulder, CO: National Education Policy Center. Retrieved [date] from http://nepc.colorado.edu/publication/teacher-prep Darling- Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education Journal of Teacher Education, 57, 20. Duman, Tayyip, “Cumhuriyetimizin 75. Yılında Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz ve Sorunları” Milli Eğitim, Temmuz-Ağustos-Eylül 1998. Erdem, A. R. (2013). Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği. Ankara: Anı Yayıncılık. Erdem, A. R. (2015). Türkiye’deki Öğretmen Yetiştirmenin [A]1 ,[B]2 , [Ç]3 si. Journal of Teacher Education and Educators, 4, 1, 16-38. Ergün, M., Oral, B. Yazar, T. (2018). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Pegem Yayıncılık Güneş, F. (2016). Öğretmen yetiştirme yaklaşım ve modelleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 17, 3, 413-435. Koç, C. (2014). Öğretmen Eğitiminde Gelişme ve Yaklaşımlar. (Editör: C. T. Uğurlu). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Eğiten Kitap. Yıldırım, A. (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Araştırmaları: Yönelimler, Sorunlar ve Öncelikli Alanlar. Eğitim ve Bilim, 38, 169. Yıldırım, A. F. Eğitim Fakülteleri, Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Yapılandırılması. Erişim Tarihi:17.04.2022 https://www.academia.edu/4812392/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeti%C5%9Ftirme_Programlar%C4%B1n%C4%B1n_Yeniden_Yap%C4%B1land%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1 Yalaza Atay, D. (2003). Öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü. Ankara: Nobel Yayıncılık. YÖK (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Rapor Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |