Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRBYL519 | ENDÜSTRİYE DAYALI ÖĞRENİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirmek ve gıda teknolojisi alanında endüstriyel deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, endüstriyel süreçlerin yönetimi, gıda üretimi ve kalite kontrol konularında beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Cemhan DOĞAN
1 | Gıda Teknolojisindeki yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Yeni teknolojilerin uygulanması sırasında gıdalarda meydana gelen değişimleri yorumlayabilir. |
3 | Gıda işlemede amaca uygun yenilikçi yöntemi seçebilir. |
4 | Enerji tasarrufu için gıda işlemede uygun yöntemleri kombine edebilir. |
5 | Gıda sektöründe ihtiyaç duyulan işleme teknolojilerini gözlemleyebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste, endüstriyel uygulamaların temel ilkeleri, gıda üretim süreçleri, kalite kontrol yöntemleri, iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma ve sürdürülebilirlik konuları ele alınacaktır. Öğrenciler, sektördeki güncel uygulamaları ve teknolojileri inceleyerek, endüstriyel çalışma ortamlarını deneyimleme fırsatı bulacaklardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Endüstriye dayalı öğrenim kavramı ve önemi | • Anlatım: Endüstriye dayalı öğrenim kavramı ve önemi. • Görsel Materyaller: Endüstriyel öğrenim ile ilgili grafikler ve şemalar. • Tartışma: Endüstriye dayalı öğrenimin avantajları. | Öğrencilerden endüstriye dayalı öğrenim hakkında temel bilgiler edinmeleri istenecek. |
2 | Gıda teknolojisinin endüstrideki rolü | • Anlatım: Gıda teknolojisinin endüstrideki rolü. • Görsel Materyaller: Gıda teknolojisi ile ilgili grafikler. • Soru-Cevap: Gıda teknolojisinin uygulamaları hakkında tartışma. | Öğrencilerden gıda teknolojisi ve endüstri ilişkisi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Gıda üretiminde temel süreçler | • Anlatım: Gıda üretiminde temel süreçler. • Görsel Materyaller: Üretim süreçlerini gösteren grafikler. • Tartışma: Üretim süreçlerinin verimliliği üzerine tartışma. Ödev | Öğrencilerden gıda üretim süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Gıda ürünlerinin kalite kontrol yöntemleri | • Anlatım: Gıda ürünlerinin kalite kontrol yöntemleri. • Görsel Materyaller: Kalite kontrol grafik ve şemaları. • Soru-Cevap: Kalite kontrolün önemi üzerine tartışma. | Öğrencilerden kalite kontrol yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Gıda sektöründe iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları | • Anlatım: Gıda sektöründe iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları. • Görsel Materyaller: İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili grafikler. • Tartışma: İş sağlığının önemi üzerine tartışma. | Öğrencilerden iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Gıda endüstrisinde çevre koruma uygulamaları | • Anlatım: Gıda endüstrisinde çevre koruma uygulamaları. • Görsel Materyaller: Çevre koruma ile ilgili grafikler. • Tartışma: Sürdürülebilirlik konuları üzerine tartışma. | Öğrencilerden çevre koruma ve sürdürülebilirlik hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Gıda işleme teknolojileri ve uygulamaları | • Anlatım: Gıda işleme teknolojileri ve uygulamaları. • Görsel Materyaller: İşleme teknolojilerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Gıda işleme sürecinin önemi üzerine tartışma. | Öğrencilerden gıda işleme teknolojileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Gıda üretiminde otomasyon sistemleri | • Anlatım: Gıda üretiminde otomasyon sistemleri. • Görsel Materyaller: Otomasyon sistemlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Otomasyonun avantajları üzerine tartışma. | Öğrencilerden endüstriyel otomasyon sistemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | Gıda güvenliği yönetim sistemleri ve uygulamaları | • Anlatım: Gıda güvenliği yönetim sistemleri ve uygulamaları. • Görsel Materyaller: Gıda güvenliği ile ilgili grafikler. • Tartışma: Gıda güvenliği uygulamalarının önemi üzerine tartışma. Quiz | Öğrencilerden gıda güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Gıda üretiminde planlama ve yönetim | • Anlatım: Gıda üretiminde planlama ve yönetim. • Görsel Materyaller: Üretim planlaması süreçlerini gösteren grafikler. • Tartışma: Planlamanın etkinliği üzerine tartışma. | Öğrencilerden üretim planlaması ve yönetimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Gıda teknolojisindeki son yenilikler ve trendler | • Anlatım: Gıda teknolojisindeki son yenilikler ve trendler. • Görsel Materyaller: Yenilikçi teknolojileri gösteren grafikler. • Tartışma: Yeniliklerin sektöre etkileri üzerine tartışma. | Öğrencilerden gıda teknolojisindeki yenilikler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Endüstride staj uygulamaları | • Anlatım: Endüstride staj uygulamaları ve deneyim paylaşımı. • Görsel Materyaller: Staj süreçlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Staj deneyimlerinin değerlendirilmesi üzerine tartışma. | Öğrencilerden staj süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Gıda teknolojisi projelerinin geliştirilmesi | • Anlatım: Gıda teknolojisi projelerinin geliştirilmesi ve yönetimi. • Görsel Materyaller: Proje geliştirme süreçlerini gösteren grafikler. • Tartışma: Proje yönetiminin önemi üzerine tartışma. | Öğrencilerden proje geliştirme süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi | • Anlatım: Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi. • Görsel Materyaller: Sunum materyalleri ve değerlendirme kriterleri. • Tartışma: Sunumların geribildirim ve geliştirilmesi üzerine tartışma. | Öğrencilerden sunum hazırlıklarına yönelik bilgi edinmeleri istenecek |
Ibarz, A., Barbosa-Canovas, C. V. (2003) Unit Operations in Food Engineering, CRC Press Dora, M., Wesana, J., Gellynck, X., Seth, N., Dey, B., & De Steur, H. (2020). Importance of sustainable operations in food loss: evidence from the Belgian food processing industry. Annals of operations research, 290, 47-72. Brennan, J. G., Butters, J. R., Cowell, N. D., & Lilly, A. E. V. (1969). Food engineering operations.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |