Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL569 | TOPRAK KALİTESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Toprakta karşılaşılabilecek problemlerin üstesinden gelmenin ve sürdürülebilir tarımın gerekliliklerinin öğrenilmesi, teknolojinin tarıma entegrasyonunun benimsenmesidir.
Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU
1 | Doğru toprak işleme tekniklerini seçebilir |
2 | Doğru toprak ıslah materyalini seçebilir |
3 | Hasas tarım uygulamalarının önemini açıklayabilir |
4 | Toprak kirliliğini nasıl yöneteceğini bilir |
5 | Toprak kalitesinin önemini açıklayabilir |
6 | Doğru sulama programı hakkında bilgiler verebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Toprağın fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerinin yönetimi, kalitesi, bozunması, kontrolü, korunması, kirliliğinin yönetimi, ıslahı, işlenmesi ile hassas tarım uygulamaları, toprak değişkenliğinin analizi ve tarımsal üretimde bilgisayar modelleri dersin içeriğidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Toprak amenajmanının önemi | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
2 | Türkiye topraklarının bazı fiziksel, kimyasal ve verimlilik özellikleri | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
3 | Toprak kalitesi | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
4 | Toprak bozunması ve kontrolü | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
5 | Toprak ve su koruma | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
6 | Toprak strüktürü ve yönetimi | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
7 | Kil mineralleri | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
8 | Toprak suyu ve yönetimi | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
9 | Toprak organik maddesi ve yönetimi | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
10 | Toprak verimliliği ve yönetimi | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
11 | Toprak organizmaları | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
12 | Toprak ıslahı ve toprak düzenleyiciler | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
13 | Toprak işleme | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
14 | Toprak değişkenliği ve analizi | Öğrencilerle birlikte makale okuması yapılır. Öğrencilerin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
1.Toprak Amenajmanı. (Ed: Erşahin vd.) Gazi Kitabevi yayınları, 2015 2.Toprak Bilimi. Özbek vd. 2007 (Scheffer’den çeviri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 2007 3.Toprak Islahı ve Düzenleyiciler. Munsuz vd. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |