GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBYL568 KÜRESEL ISINMA VE EROZYON-ÇEVRE İLİŞKİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı erozyon, küresel ısınma ve çevre ilişkilerinin öğretilmesidir.


Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU


1 Küresel ısınmayı açıklayabilir
2 İklim değişikliğini açıklayabilir
3 Erozyon ve çevre koruma arasındaki ilişkiyi açıklayabilir
4 Erozyona karşı alınabilecek kültürel önlemleri uygulayabilir
5 Ülkemizin doğal kaynak yönetim politikalarını anlatabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Küresel ısınmanın toprak ve arazi degradasyonuna etkisi, erozyonun çevreye etkisi, çölleşmenin oluşum evreleri, çölleşme ve erozyonun sosyo-ekonomik etkileri, tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı, çölleşme ile mücadele eylem planı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Global ısınma, erozyon ve çevrenin tanımı Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. Ön hazırlık yok.
2 Dünya iklim kuşakları Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. Ön hazırlık yok.
3 Erozyon ve iklim arasındaki ilişkiler Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. Ön hazırlık yok.
4 Erozyon ile çevre arasındaki ilişkiler Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. Ön hazırlık yok.
5 Toprak degradasyonu Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. Ön hazırlık yok.
6 Arazi degradasyonu Öğrencilerle makale okuması yapılır. Ön hazırlık yok.
7 Çölleşme Öğrencilerle makale okuması yapılır. Ön hazırlık yok.
8 Ülkemizde ve dünyada çölleşme ve erozyon Öğrencilerle makale okuması yapılır. Ön hazırlık yok.
9 BM çölleşme ile mücadele sözleşmesinin tarihsel gelişimi Öğrencilerle makale okuması yapılır. Ön hazırlık yok.
10 Türkiye’nin çölleşme ile mücadele eylem planı Öğrencilerle makale okuması yapılır. Ön hazırlık yok.
11 ÇEM’in projeleri-DEMİS Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. Ön hazırlık yok.
12 ÇEM’in projeleri-UDREMİS Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. Ön hazırlık yok.
13 ÇEM’in projeleri-Türkiye’nin OC Stoğu Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. Ön hazırlık yok.
14 ÇEM’in projeleri-LN (Land Neutrality) Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. Ön hazırlık yok.

1.Türkiye Su Erozyonu Atlası, ÇEM 2018 2.Bilimsel makaleler 3. Toprak ve Su Koruma (OMÜ yayunları)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 3 5 4 2 3 2 2 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 3 5 3 4 5 4 2 3 5 3 4 3 4 5 3
ÖÇ 3 4 2 4 4 4 5 3 3 4 4 4 3 4 3 4
ÖÇ 4 3 4 3 2 4 4 2 3 4 3 4 4 5 4 2
ÖÇ 5 4 4 5 3 5 5 4 3 5 2 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek