Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL568 | KÜRESEL ISINMA VE EROZYON-ÇEVRE İLİŞKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı erozyon, küresel ısınma ve çevre ilişkilerinin öğretilmesidir.
Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU
1 | Küresel ısınmayı açıklayabilir |
2 | İklim değişikliğini açıklayabilir |
3 | Erozyon ve çevre koruma arasındaki ilişkiyi açıklayabilir |
4 | Erozyona karşı alınabilecek kültürel önlemleri uygulayabilir |
5 | Ülkemizin doğal kaynak yönetim politikalarını anlatabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Küresel ısınmanın toprak ve arazi degradasyonuna etkisi, erozyonun çevreye etkisi, çölleşmenin oluşum evreleri, çölleşme ve erozyonun sosyo-ekonomik etkileri, tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı, çölleşme ile mücadele eylem planı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Global ısınma, erozyon ve çevrenin tanımı | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
2 | Dünya iklim kuşakları | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
3 | Erozyon ve iklim arasındaki ilişkiler | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
4 | Erozyon ile çevre arasındaki ilişkiler | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
5 | Toprak degradasyonu | Ders slaytlardan işlenir. Öğrencinin derse katılımı soru-cevap yaklaşımı ile sağlanır. | Ön hazırlık yok. |
6 | Arazi degradasyonu | Öğrencilerle makale okuması yapılır. | Ön hazırlık yok. |
7 | Çölleşme | Öğrencilerle makale okuması yapılır. | Ön hazırlık yok. |
8 | Ülkemizde ve dünyada çölleşme ve erozyon | Öğrencilerle makale okuması yapılır. | Ön hazırlık yok. |
9 | BM çölleşme ile mücadele sözleşmesinin tarihsel gelişimi | Öğrencilerle makale okuması yapılır. | Ön hazırlık yok. |
10 | Türkiye’nin çölleşme ile mücadele eylem planı | Öğrencilerle makale okuması yapılır. | Ön hazırlık yok. |
11 | ÇEM’in projeleri-DEMİS | Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. | Ön hazırlık yok. |
12 | ÇEM’in projeleri-UDREMİS | Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. | Ön hazırlık yok. |
13 | ÇEM’in projeleri-Türkiye’nin OC Stoğu | Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. | Ön hazırlık yok. |
14 | ÇEM’in projeleri-LN (Land Neutrality) | Öğrencilerle birlikte ÇEM'in web sayfası incelenir ve ÇEM tarafından yapılan projeler incelenir. | Ön hazırlık yok. |
1.Türkiye Su Erozyonu Atlası, ÇEM 2018 2.Bilimsel makaleler 3. Toprak ve Su Koruma (OMÜ yayunları)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |