Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL567 | TOPRAK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Farklı özelliklere sahip topraklarda organik ve sentetik kökenli katkı maddelerinin toprak düzenleyici olarak kullanılabilirliğinin ve kullanılan bu maddelerin toprak özellikleri üzerine etkilerinin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU
1 | Organik toprak düzenleyicileri tanır |
2 | Kimysasal toprak düzenleyicileri tanır |
3 | Topraktaki sorunu teşhis edebilir |
4 | Topraktaki soruna karşı hangi düzenleyiciyi kullanacağını bilir |
5 | Gerekli ıslah materyalinin miktarını hesaplayabilir |
6 | Düzenleyi uygulama yöntemlerini bilir ve mevcur sorunla mücadele için en doğru yöntemi seçebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Polivinil alkol (PVA), Poliakrilamid (PAM), gibi sentetik düzenleyiciler ile arıtma çamuru (biyokatı), çay fabrikasyon atığı, tütün fabrikasyon atığı, atık mantar kompostu gibi organik atıkların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin tanımlanması. Bu materyallerin zirai sistemlerde kullanılabilirliği. Bu materyalleri kullanma sonucunda toprak özelliklerinde ortaya çıkan değişiklikler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Toprak düzenleyicilerin tanımı ve tarımda önemi | Bu giriş dersinde öğrencilere toprak düzenleyicilerin ne oldukları slaytlar eşliğinde anlatılır ve öneminden bahsedilir. Ders interaktif işlenir. | On hazırlık yok. |
2 | Sentetik toprak düzenleyicilerin genel özellikleri | Slaytlar üzerinden sentetik toprak düzenleyiciler anlatılır. | Ön hazırlık yok. |
3 | PVA’nın özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Örnek makaleler üzerinden PVA'nın tarımda kullanımı ve etkileri anlatılır. | Ön hazırlık yok. |
4 | PAM’ın özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Örnek makaleler üzerinden PAM'ın tarımda kullanımı ve etkileri anlatılır. | Ön hazırlık yok. |
5 | Organik toprak düzenleyicilerin genel özellikleri | Konu ile ilgili etkili makaleler öğrencilerle birlikte değerlendirilir. Mateyal ve metod bölümünün üzerinde durulur. | Ön hazırlık yok. |
6 | Biyokatı’nın özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Biyokatının tarımda kullanımı üzerine makaleler öğrencilerle birlikte okunur. Öğrencilere çay fabrikasyon atığının tarımda kullanımı ile ilgili makaleler verilir ge gelecek hafta anlatmaları istenir. | Ön hazırlık yok. |
7 | Çay fabrikasyon atığının özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Öğrencilerden geçen hafta aldıkları makaleleri yorumlamaları istenir. Sonrasında makaleler öğrencilerle birlikte değerlendirilir. | Öğrenciler, geçen hafta kendilerine verilen çay fabrikasyon atığı ile ilgili makaleleri okumuş olmalıdır. |
8 | Tütün fabrikasyon atığının özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
9 | Çiftlik gübresinin özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
10 | Atık mantar kompostunun özellikleri, tarımda kullanımı, toprak özellikleri üzerine etkileri | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
11 | Kompost tanımı, kompostlamanın önemi, avantajları ve kompost yapım tekniği | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
12 | Bio-charın tarımda kullanımı | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
13 | Prinanın tarımda kullanımı ve önemi | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
14 | Gidyanın tarımda kullanımı ve önemi | Ders slaytlardan işlenir. Konu ile makale değerlendirmesi öğrencilerle birlikte yapılır. | Ön hazırlık yok. |
1.Wallece, A., Terry, R.E., Wallace, T., 1998. Handbook of Soil Conditioners: Substances That Enhance the Physical Properties of Soil. 2.Advances in Polymer Science-153 (Biopolymers, PVA Hydrogels, Anionic Polymerisation, Nanocomposites), 2000. Springer-Verlag ISBN: 3-540-67313-X 3.Advances in Polymer Sciences-121 (Polymer Synthesis/ Polymer Engineering), 2000. Springer-Verlag ISBN: 3-540-58733-0.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 |