Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL566 | TOPRAK BİLİMİNİN TEMEL İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı toprak biliminin temel ilkelerinin öğrencilere benimsetilmesidir.
Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU
1 | Toprağın oluşumunu bilir |
2 | Toprak fiziksel özelliklerini bilir ve yorumlayabilir |
3 | Toprak kimyasal özelliklerini bilir ve yorumlayabilir |
4 | Toprak biyolojik özelliklerini bilir ve yorumlayabilir |
5 | Toprağın doğal dengedeki rolünü bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında, toprağın oluşumu ve temel fiziksel, kimyasal, biyolojik özellikleri anlatılmaktadır. Bu özelliklerin birbirleriyle ilişkisinin yorumlanması ve bu özelliklere ait ölçüm sonuçlarının yorumlanması öğretilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Toprağın tanımı ve oluşumu | Bu giriş dersinde toprak ile ilgili temel bilgiler öğrencilere ppt dosyası üzerinden gösterilir. Öğrencilerin hazırlık düzeyi interaktif işlenen ders sayesinde değerlendirilir. | Ön hazırlık yoktur |
2 | Toprağın fonksiyonları | Toprağın fonksiyonları öğrencilere ppt dosyası üzerinden anlatılır. Gelecek hafta için toprağın fonksiyonları ile ilgili araştırma yapmaları istenir. Araştımanın nasıl yapılacağı konusunda öğrenciler serbest bırakılır. | Ön hazırlık yoktur |
3 | Toprağın fiziksel özellikleri | Öğrencilerin ödevleri dinlenir. Slaytlardan toprak fiziksel özellikleri anlatılır. Ders sonunda öğrencilerden sözlü geri bildirim alınır. | Öğrenciler bir önceki hafta verilen araştırma ödevini yapmış olmalıdır. Bu ödev sayesinde toprak fiziksel özelliklerinin neden önemli olduğunu daha iyi kavrayacaklardır. |
4 | Toprağın kimyasal özellikleri | Slaytlardan toprak fiziksel özellikleri anlatılır. Ders sonunda öğrencilerden sözlü geri bildirim alınır. | Ön hazırlık yoktur |
5 | Toprağın biyolojik özellikleri | Toprağın biyolojik özellikleri kısaca slaytlardan anlatılır. Konu ile ilgili makale okuması yapılır. Metodoloji ve sonuçlar birlikte değerlendirilir. Öğrencilere toprak analizlerinin yorumlanması ile ilgili kaynak gösterilerek gelecek haftaya hazır gelmeleri istenir. | Ön hazırlık yoktur |
6 | Toprak özelliklerine ait ölçüm sonuçlarının yorumlanması | Toprak fiziksel özelliklerine ait makaleler incelenir ve sonuçlar öğrencilerle birlikte yorumlanır. | Öğrenciler toprak analizlerinin yorumlanmasına yönelik geçen hafta verilen hazırlığı yapmış olmalıdır. |
7 | Toprak özelliklerine ait ölçüm sonuçlarının yorumlanması | Toprak kimyasal özelliklerine ait makaleler incelenir ve sonuçlar öğrencilerle birlikte yorumlanır. | Ön hazırlık yoktur |
8 | Toprak özelliklerine ait ölçüm sonuçlarının yorumlanması | Toprak biological özelliklerine ait makaleler incelenir ve sonuçlar öğrencilerle birlikte yorumlanır. | Ön hazırlık yoktur |
9 | Toprak özelliklerine ait ölçüm sonuçlarının yorumlanması | Toprak mikrobiyolojik ve biyokimyasal özelliklerine ait makaleler incelenir ve sonuçlar öğrencilerle birlikte yorumlanır. Öğrencilerden gelecek hafta için regresyon modeller hakkında araştırma yapmaları istenir. | Ön hazırlık yoktur |
10 | Fiziksel kimyasal ve biyolojik toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri | Toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri örnek makaleler üzerinde incelenir ve temel istatistiksel yorumlamalar yapılır. | Öğrenciler regresyon modeller hakkında araştırma yapmış olmalıdır. |
11 | Fiziksel kimyasal ve biyolojik toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri | Toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri örnek makaleler üzerinde incelenir ve temel istatistiksel yorumlamalar yapılır. | Ön hazırlık yoktur. |
12 | Fiziksel kimyasal ve biyolojik toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri | Toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri örnek makaleler üzerinde incelenir ve temel istatistiksel yorumlamalar yapılır. | Ön hazırlık yoktur. |
13 | Fiziksel kimyasal ve biyolojik toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri | Toprak özelliklerinin birbirleriyle ilişkileri örnek makaleler üzerinde incelenir ve temel istatistiksel yorumlamalar yapılır. | Ön hazırlık yoktur. |
14 | Genel değerlendirme | Dersin genel bir değerlendirmesi öğrencilerle birlikte interaktif şekilde yapılır. Eksik olduğu düşünülen konuların slaytlardan tekrarı yapılır. | Ön hazırlık yoktur. |
Toprak Bilimi Kitabı (Ç.Ü. yayınları) Toprak Oluşumu ve Sınıflandırması Kitabı (Ç.Ü. yayınları) Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (Nobel yayınları)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |