Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL565 | ZİRAİ KARANTİNAYA TABİ PROKARYOTİK HASTALIKLAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Prokaryotik etmenler olarak bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma mikroorganizmalarından Türkiye’de varlığı bilinmeyen ve ithalata mani teşkil edenler ile Türkiye’de sınırlı olarak bulunan ve ithalata mani teşkil eden organizmalar anlatılacaktır. Bu etmenlerin bazı bitki veya bitkisel ürünlerde bulunması halinde ithalata mani teşkil eden zararlı organizmalardan varlığı ülkemizde bilinmeyenler ve sınırlı olduğu bilinen organizmaların bulaşma yolları anlatılacaktır. Bitki ve bitkisel ürünlerin ithalatında istenen özel şartlar ve ülkemiz üretiminde tehdit oluşturması muhtemel etmenlerin önemi anlatılarak diğer ülkelerde rapor edilen bu etmenler ile ilgili yapılan makalelerde etmenlerin etiolojisi, epidemiyolojisi, vektörleri, sulama suyu ve toprakta yaşayabilmesi, mücadele kullanılabilecek fiziksel, kültürel, kimyasal, biyolojik, ve entegre mücadele çalışmalarının detaylı incelenerek anlatımı hedeflenmektedir. Zirai Karantina merkezlerinde kullanılan analiz işlemleri anlatılacaktır.
Doç. Dr. Murat ÖZTÜRK
1 | Karantina yönetmenliğini öğrenmek |
2 | Karantina yönetmenliğine göre ithalat ve ihracaat kısıtlamalarını öğrenmek |
3 | Karantinaya tabi hastalıkların coğrafik dağılımı, etioyolojisi ve epidemiyolojisini öğrenmek |
4 | Karantinaya tabi hastalıkların ülkemizde mücadelesini öğrenme |
5 | Karantinaya tabi hastalıkların ülkemizde mücadelesini öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Prokaryotik hastalık etmenleri için yasal düzenlemeleri kapsamaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Karantina yönetmeliği | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
2 | Ülkemiz zirai karantina istasyonları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
3 | Ülkemizde sınırlı olduğu bilinen organizmalar | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
4 | İthalata mani olan organizmalar | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
5 | Ülkemizde varlığı bilinmeyen organizmalar | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
6 | Bitki ve bitkisel ürünlerin ithalatında istenen özel şartlar | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
7 | Yumru, rizom ve stolonlu bitkilerde karantina organizmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
8 | Tohumlarda karantina organizmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
9 | Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin etiolojisi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
10 | Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin epidemiyolojisi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
11 | Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin vektörleri | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
12 | Çevresel örneklerde karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin yaşayabilmesi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
13 | Mücadele kullanılabilecek fiziksel, kültürel, kimyasal, biyolojik, ve entegre mücadele çalışmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
14 | Ders Değerlendirme | tartışma tekniği | yoktur |
Slayt sunumları Lacy, G. H., & Lukezic, F. L. (2004). Laboratory exercises for plant pathogenic bacteria. Plant Pathology, Concepts and Laboratory Exercises, 13(4), 53-60. Schaad, N. W. (Ed.). (1981). Laboratory guide for identification of plant pathogenic bacteria (pp. 72-pp). Sayyed, R. Z., Reddy, M. S., & Antonius, S. (Eds.). (2019). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): prospects for sustainable agriculture. Springer Singapore. Singh, J. S., & Singh, D. P. (2013). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): microbes in sustainable agriculture. Management of microbial resources in the environment, 361-385. Malik, G., Chugh, S., & Madan, A. (2022). The Potential of Plant Growth-Promoting Rhizobacteria (PGPR) as Biological Tools in Enhancing Agricultural Sustainability. In Antifungal Metabolites of Rhizobacteria for Sustainable Agriculture (pp. 295-309). Cham: Springer International Publishing.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |