GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBYL565 ZİRAİ KARANTİNAYA TABİ PROKARYOTİK HASTALIKLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Prokaryotik etmenler olarak bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma mikroorganizmalarından Türkiye’de varlığı bilinmeyen ve ithalata mani teşkil edenler ile Türkiye’de sınırlı olarak bulunan ve ithalata mani teşkil eden organizmalar anlatılacaktır. Bu etmenlerin bazı bitki veya bitkisel ürünlerde bulunması halinde ithalata mani teşkil eden zararlı organizmalardan varlığı ülkemizde bilinmeyenler ve sınırlı olduğu bilinen organizmaların bulaşma yolları anlatılacaktır. Bitki ve bitkisel ürünlerin ithalatında istenen özel şartlar ve ülkemiz üretiminde tehdit oluşturması muhtemel etmenlerin önemi anlatılarak diğer ülkelerde rapor edilen bu etmenler ile ilgili yapılan makalelerde etmenlerin etiolojisi, epidemiyolojisi, vektörleri, sulama suyu ve toprakta yaşayabilmesi, mücadele kullanılabilecek fiziksel, kültürel, kimyasal, biyolojik, ve entegre mücadele çalışmalarının detaylı incelenerek anlatımı hedeflenmektedir. Zirai Karantina merkezlerinde kullanılan analiz işlemleri anlatılacaktır.


Doç. Dr. Murat ÖZTÜRK


1 Karantina yönetmenliğini öğrenmek
2 Karantina yönetmenliğine göre ithalat ve ihracaat kısıtlamalarını öğrenmek
3 Karantinaya tabi hastalıkların coğrafik dağılımı, etioyolojisi ve epidemiyolojisini öğrenmek
4 Karantinaya tabi hastalıkların ülkemizde mücadelesini öğrenme
5 Karantinaya tabi hastalıkların ülkemizde mücadelesini öğrenmek

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Prokaryotik hastalık etmenleri için yasal düzenlemeleri kapsamaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Karantina yönetmeliği sunum ve tartışma tekniği yoktur
2 Ülkemiz zirai karantina istasyonları sunum ve tartışma tekniği yoktur
3 Ülkemizde sınırlı olduğu bilinen organizmalar sunum ve tartışma tekniği yoktur
4 İthalata mani olan organizmalar sunum ve tartışma tekniği yoktur
5 Ülkemizde varlığı bilinmeyen organizmalar sunum ve tartışma tekniği yoktur
6 Bitki ve bitkisel ürünlerin ithalatında istenen özel şartlar sunum ve tartışma tekniği yoktur
7 Yumru, rizom ve stolonlu bitkilerde karantina organizmaları sunum ve tartışma tekniği yoktur
8 Tohumlarda karantina organizmaları sunum ve tartışma tekniği yoktur
9 Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin etiolojisi sunum ve tartışma tekniği yoktur
10 Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin epidemiyolojisi sunum ve tartışma tekniği yoktur
11 Karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin vektörleri sunum ve tartışma tekniği yoktur
12 Çevresel örneklerde karantinaya tabi bakteriyel, fitoplazma ve spiroplazma etmenlerinin yaşayabilmesi sunum ve tartışma tekniği yoktur
13 Mücadele kullanılabilecek fiziksel, kültürel, kimyasal, biyolojik, ve entegre mücadele çalışmaları sunum ve tartışma tekniği yoktur
14 Ders Değerlendirme tartışma tekniği yoktur

Slayt sunumları Lacy, G. H., & Lukezic, F. L. (2004). Laboratory exercises for plant pathogenic bacteria. Plant Pathology, Concepts and Laboratory Exercises, 13(4), 53-60. Schaad, N. W. (Ed.). (1981). Laboratory guide for identification of plant pathogenic bacteria (pp. 72-pp). Sayyed, R. Z., Reddy, M. S., & Antonius, S. (Eds.). (2019). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): prospects for sustainable agriculture. Springer Singapore. Singh, J. S., & Singh, D. P. (2013). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): microbes in sustainable agriculture. Management of microbial resources in the environment, 361-385. Malik, G., Chugh, S., & Madan, A. (2022). The Potential of Plant Growth-Promoting Rhizobacteria (PGPR) as Biological Tools in Enhancing Agricultural Sustainability. In Antifungal Metabolites of Rhizobacteria for Sustainable Agriculture (pp. 295-309). Cham: Springer International Publishing.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Quiz için Bireysel Çalışma 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 3 5 3 5 4
ÖÇ 3 5 2 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek