Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL564 | BİTKİ GELİŞİMİNİ TEŞVİK EDEN BAKTERİLER (PGPR) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
bitki gelişimini teşvik eden bakterilerin tarihçesi, antagonist mikroorganizmaların kullandıkları mekanizmalar ile fungal, bakteriyel ve viral kökenli bitki hastalıkları için kullanılan biyolojik pestisitler anlatılacaktır.
Doç. Dr. Murat ÖZTÜRK
1 | Bitki hastalıkları ie mücadele de kullanılan temel prensipleri kavrayabilir |
2 | Kimyasal mücadelenin olumsuz etkilerini anlayabilir |
3 | biyolojik mücadelede kullanılan mikroorganizma gruplarını (bakteri, fungus, virüs) tanıyabilir |
4 | Biyolojik mücadelenin avantajlarını anlayabilir |
5 | Biyolojik mücadelenin ekolojik olarak sürdürülebilir bir çevre oluşturulmasındaki önemini kavrayabilir |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
bitki gelişimini teşvik eden bakterilerin kullandıkları biyokontrol mekanizmaları antibiyosis, yarışma, hiperparazitizm, hipovirülens, uyarılmış dayanıklık ve çapraz koruma hakkında bilgiler verilecektir .
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bitki hastalıklarına neden olan patojenler ile ilgili bilgilendirme | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
2 | biyolojik mücadelenin tarihçesi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
3 | Antagonistlerin etki mekanizmaları: Yarışma | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
4 | Antagonistlerin etki mekanizmaları: Hiperparazitizm | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
5 | Antagonistlerin etki mekanizmaları: Hipovirülens | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
6 | Antagonistlerin etki mekanizmaları: Uyarılmış dayanıklılık | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
7 | Antagonistlerin etki mekanizmaları: Çapraz koruma | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
8 | İyi bir antagonistin özellikleri | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
9 | Bitki fungal hastalıklarıyla biyolojik mücadele | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
10 | Depo hastalıklarıyla biyolojik mücadele | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
11 | Bitki bakteri hastalıklarıyla biyolojik mücadele | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
12 | Bitki virüs hastalıklarıyla biyolojik mücadele | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
13 | ruhsatlı biyopestisitler | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
14 | Ülkemizdeki biyolojik mücadele çalışmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
Slayt sunumları Lacy, G. H., & Lukezic, F. L. (2004). Laboratory exercises for plant pathogenic bacteria. Plant Pathology, Concepts and Laboratory Exercises, 13(4), 53-60. Schaad, N. W. (Ed.). (1981). Laboratory guide for identification of plant pathogenic bacteria (pp. 72-pp). Sayyed, R. Z., Reddy, M. S., & Antonius, S. (Eds.). (2019). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): prospects for sustainable agriculture. Springer Singapore. Singh, J. S., & Singh, D. P. (2013). Plant growth promoting rhizobacteria (PGPR): microbes in sustainable agriculture. Management of microbial resources in the environment, 361-385. Malik, G., Chugh, S., & Madan, A. (2022). The Potential of Plant Growth-Promoting Rhizobacteria (PGPR) as Biological Tools in Enhancing Agricultural Sustainability. In Antifungal Metabolites of Rhizobacteria for Sustainable Agriculture (pp. 295-309). Cham: Springer International Publishing.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 |