Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL562 | BİTKİ PATOJENİ BAKTERİLERDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, kültür bitkilerinde hastalık oluşturan bakteriler hakkında genel bilgileri kazanabilecek; bitki bakterilerinin yapısını, genom organizasyonunu, sınıflandırmasını, hastalık mekanizmasını, çoğalmasını, taşınma şekillerini, bitkiye giriş yollarını, yayılma yollarını, teşhis ve tanı yöntemlerini açıklayabilecek; bitki bakteri hastalıkları ile ilgili konuları ve kontrol stratejilerini yorumlayabilecek ve bunları uygulamalı olarak birleştirebilecektir.
Doç. Dr. Murat ÖZTÜRK
1 | Bitki patojeni bakterilerin izolasyonu |
2 | Bitkilerde hastalık oluşturan prokaryotların kültür besi ortamlarındaki morfolojik özelliklerini kavrayabilme |
3 | Bitki patojeni bakterilerin biyokimyasal testleri, Bitki patojeni bakterilerin fizyolojik testleri ve Bitki patojeni bakterilerin patojenisite testleri kavrayabilme |
4 | Bitki patojeni bakterilerin taksonomik ve sistemik sınıflandırmadaki yerlerini anlayabilmede moleküler testler |
5 | Bitki patojeni bakterilerin evrimsel süreçteki değişimleri ve filogenetik ilişkilerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bakteriyolojik çalışmalarda laboratuvar prenspilerini ve bunların bitki hastalıklarında kullanımını aktarır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fitopatojen bakterilerin cins düzeyinde genel karakteristiklerinin laboratuvarda yer alan stok izolatlar ile belirlenmesi | sunum ve tartışma tekniği | yok |
2 | Fitopatojen bakterilerin cins düzeyinde genel karakteristiklerinin laboratuvarda yer alan stok izolatlar ile belirlenmesi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
3 | Simptomatolojik hastalıklı bitkilerden örnek toplanması | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
4 | Bakteriyel inokulumun spektrofotometrede ölçülmesi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
5 | Genel Besi yeri hazırlanması | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
6 | Hastalıklı bitki dokularından bakteriyel izolasyon | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
7 | Bakteriyel koloni gelişimi, koloni sayımı ve hesaplaması | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
8 | Saf kültür elde edilmesi | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
9 | Bakteriyel seçici besi yerleri | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
10 | Konukçu bitkide patojenisite ve doku bazlı inokulasyon çalışmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
11 | Konukçu bitkide patojenisite ve doku bazlı inokulasyon çalışmaları | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
12 | Teşhis anahtarlarını anlatımı | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
13 | çevresel örneklerden (su, toprak, deniz suyu, sulama suyu) bakteriyel izolasyon | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
14 | çevresel örneklerden (su, toprak, deniz suyu, sulama suyu) bakteriyel izolasyon | sunum ve tartışma tekniği | yoktur |
Slayt sunumları Lacy, G. H., & Lukezic, F. L. (2004). Laboratory exercises for plant pathogenic bacteria. Plant Pathology, Concepts and Laboratory Exercises, 13(4), 53-60. Schaad, N. W. (Ed.). (1981). Laboratory guide for identification of plant pathogenic bacteria (pp. 72-pp).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 |