GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBYL552 BÖCEK TAKSONOMİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Gamze PEKBEY


1 Taksonomik açıdan önemli kavramları bilir
2 Bitki koruma yönünden önemli arthropod türlerin taksonomik kategorilerini bilir
3 Böcek taksonlarının ayrımında kullanılan önemli karakterleri bilir
4 Böcek koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerinin bilir
5 Bilimsel isimlerin oluşturulması, doğru okunması, kalıcı ve kolay öğrenir
6 Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme yeteneği kazanır

Birinci Öğretim



[Yok]


Böceklerin tanımlanmasına ilişkin olarak, taksonomi ve sistematik hakkında bilgiler, taksonomi kategorileri, Coğrafi karakterler, Koleksiyon yapımı ve hazırlanması , teşhis işlemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Taksonomi, sistematik ve sınıflandırma hakkında genel bilgi
2 Taksonominin tarihçesi
3 Taksonomik kategoriler-yüksek kategoriler ve familya
4 Taksonomik kategoriler-cins, tür, alttür, diğer kategoriler
5 Taksonomik karakterler ve bitki korumada önemi-morfolojik karakterler
6 Taksonomik karakterler-fizyolojik ve ekolojik karakterler
7 Taksonomik karakterler-etiyolojik ve coğrafi karakterler
8 Zoocoğrafya
9 Bitki korumada koleksiyonlar
10 Bitki korumada tanılama ve tanı anahtarları
11 Taksonomik yayınlar ve bitki korumada önemi
12 Yeni türler ve korunması
13 Sinonim, homonim, parantez kavramlarının taksonomide önemi ve isimlendirme ilkeleri
14 Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler

Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). Yardımcı Kaynaklar: Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 25
Proje Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Proje Hazırlama 1 24 24
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 2 3
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 1
ÖÇ 5 2
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek