Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL549 | MEYVE AĞAÇLARINDA BUDAMA VE TERBİYE SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Yaygın olarak kullanılan budama tekniklerinin, budama teknikleri ile birlikte kabul görmüş terbiye sistemlerinin ve bu uygulamaların bitki verimi, gelişimi ile alakalı ilişkilerinin öğretilmesidir.
Doç. Dr. Hakan KELES
1 | Budamanın tanımı ve amacını öğrenebilme |
2 | Budamanın zamanı ve budama ile bitki arasındaki fizyolojik ilişkileri anlatabilme |
3 | Yaygın kullanılan budama tekniklerini açıklayabilme |
4 | Bitki türlerine göre kullanılacak tekniklerin neler olduğunu açıklayabilme |
5 | Budama ile oluşturulan terbiye sistemlerini ve bu sistemlerin kurulma amaçlarını açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Bahçe bitkileri alanında yetiştirilen türlerin budama tekniklerini, terbiye sistemlerini, budama ve bitki fizyolojisi arasındaki ilişkileri öğrenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Budamanın tanımı ve amacı | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
2 | Budamanın Zamanı ve Budama araçlarının tanıtılması ve dezenfeksiyonu | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
3 | Budamanın temel prensipleri | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
4 | Bazı budama tekniklerinin anlatımı | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
5 | Meyvelerde dallar ve gözler | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
6 | Budama yaraları ve artıklarına yapılacak işlemler | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
7 | Terbiye sistemleri | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
8 | Standart terbiye sistemleri-Goble | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
9 | Standart terbiye sistemleri-Merkezi Lider | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
10 | Standart terbiye sistemleri-Modifiye Lider | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
11 | Standart terbiye sistemleri-Palmet | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
12 | Modern terbiye sistemleri-Sinder Spindle | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
13 | Modern terbiye sistemleri-Vertical Axis | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
14 | Modern terbiye sistemleri- Hytec | Anlatım yöntemi, Gösteri Yöntemi | Yok |
1. Gerçekcioğlu,R., Bilginer, Ş., Soylu, A., 2012. Genel Meyvecilik. Nobel Akademik Yayıncılık, 492 s. 2. Özbek, S., 1977. Genel Meyvecilik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 111, Ders kitabı 6. 3. Paydaş, S. Ve Kaşka, N., 2007. Meyve Ağaçları Fizyolojisi: Büyüme ve Gelişme. Nobel Kitabevi 243 s. 4. Ağaoğlu, S., Çelik, H., Çelik, M., Fidan,Y., Gülşen, Y., Günay, A., Halloran, N., Köksal, A., Yanmaz, R., 2019. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın no: 1645.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |