GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBYL516 TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Tarla bitkileri yetiştiriciliği genel esasları ve üretimde teknolojinin kullanımı ve avantajları hakkında bilgi sahibi olmak


Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Dersle ilgili temel tanımları öğrenir .
2 Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi edinir.
3 Geçmişten günümüze kadar yetiştiricilikte kullanılan yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Yeni ve modern üretim yöntemlerini öğrenir.
5 Teknolojinin tarla bitkileri üretimi üzerine olumlu ve olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olurlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tarla Bitkileri yetiştiriciliğinde yeni ve teknolojik uygulamaların önemi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarımsal üretimin önemi sunum ve tartışma tekniği presentation and discussion technique HAYIR
2 Ülkemizin tarımsal üretim potansiyeli sunum ve tartışma tekniği HAYIR
3 Tarımsal üretimin tarihsel gelişimi sunum ve tartışma tekniği hayır
4 Tarımsal üretim teknikleri sunum ve tartışma tekniği hayır
5 Tarımsal üretim teknikleri sunum ve tartışma tekniği hayır
6 Geleneksel tarımsal üretim sunum ve tartışma tekniği hayır
7 Sürdürülebilir tarım sunum ve tartışma tekniği hayır
8 Organik tarım sunum ve tartışma tekniği hayır
9 Bitkisel üretimde mekanizasyonun kullanımı, sunum ve tartışma tekniği hayır
10 İyi tarım uygulamaları sunum ve tartışma tekniği hayır
11 Hassas tarım uygulamaları sunum ve tartışma tekniği hayır
12 Modern uygulamaların ekonomik ve ekolojik boyutu sunum ve tartışma tekniği hayır
13 Economic and ecological dimension of modern practices sunum ve tartışma tekniği hayır
14 Tarımsal üretimin geleceği sunum ve tartışma tekniği hayır

1. Öğretim elemanına ait ders notları 2. Güncel çalışma ve makaleler 3. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 2 24
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 4 4 3 3 3 5 3 4 3 4 3 2 3
ÖÇ 2 4 3 4 4 2 3 4 4 3 3 4 4 3 2 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 3 4 4 5 3 4 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 3 4 4 4 3 3 3 4 3 2 2
ÖÇ 5 5 3 4 4 2 4 4 5 3 4 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek