Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL516 | TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tarla bitkileri yetiştiriciliği genel esasları ve üretimde teknolojinin kullanımı ve avantajları hakkında bilgi sahibi olmak
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Dersle ilgili temel tanımları öğrenir . |
2 | Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi edinir. |
3 | Geçmişten günümüze kadar yetiştiricilikte kullanılan yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Yeni ve modern üretim yöntemlerini öğrenir. |
5 | Teknolojinin tarla bitkileri üretimi üzerine olumlu ve olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarla Bitkileri yetiştiriciliğinde yeni ve teknolojik uygulamaların önemi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal üretimin önemi | sunum ve tartışma tekniği presentation and discussion technique | HAYIR |
2 | Ülkemizin tarımsal üretim potansiyeli | sunum ve tartışma tekniği | HAYIR |
3 | Tarımsal üretimin tarihsel gelişimi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
4 | Tarımsal üretim teknikleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
5 | Tarımsal üretim teknikleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
6 | Geleneksel tarımsal üretim | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
7 | Sürdürülebilir tarım | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
8 | Organik tarım | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Bitkisel üretimde mekanizasyonun kullanımı, | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | İyi tarım uygulamaları | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Hassas tarım uygulamaları | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Modern uygulamaların ekonomik ve ekolojik boyutu | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Economic and ecological dimension of modern practices | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Tarımsal üretimin geleceği | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Öğretim elemanına ait ders notları 2. Güncel çalışma ve makaleler 3. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |