Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBYL515 | SİLAJ AMAÇLI YEM BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Silaj bitkileri, silaj yapımı, silajın kimyasal ve biyolojik özellikleri ve silajın hayvan besleme açısından önemi ve silaj amaçlı kullanılan yem bitkilerinin özellikleri ve yetiştiriciliği
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Öğrenciler silaj amaçlı yetiştirilen bitkiler veya silaja işlenebilen ürünler hakkında bilgi edinir. |
2 | Silaj yapımı ve silaj katkıları hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Silajın kimyasal ve biyolojik özelliklerini kavrar |
4 | Silajda kalite analizleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Silajın hayvansal üterim açısından önemi kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Silaj bitkileri ve özellikleri, silaj yapımı, silaj katkıları ve silajın değerlendirilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş ve silajın tarihçesi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
2 | Silaj bitkilerinde aranılan özellikler | sunum ve tartışma tekniğ | hayır |
3 | Silaj bitkileri ve yetiştiriciliği | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
4 | Silaj bitkileri ve yetiştiriciliği | sunum ve tartışma tekniğ | hayır |
5 | Silaj bitkileri ve yetiştiriciliği | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
6 | Silaj bitkilerinde hasat dönemlerinin tespiti | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
7 | Silaj yapımı için gerekli koşullar | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
8 | Silaj katkı maddeleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Silaj oluşumunda cereyan eden kimyasal ve biyolojik olaylar | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | Silajda başarısızlık nedenleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Silajda kalite analizleri | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Silajın hayvan beslemedeki önemi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Silajın kaba yem açığının kapatılması açısından önemi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Silajın tarımsal ürün atıklarının değerlendirmesi açısından önemi | sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Acar, Z. 2019Silajlık mısır tarımı, Tarım gündemi. ISBN:978-605-68655-2-7. 4. Öğretim elemanına ait ders notları 5. Güncel çalışma ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |