GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TBYL514 ÇAYIR MERA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çayır Mera yönetimi ve idaresi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi


Doç: Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Çayır ve meraların tanımı ve genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenciler çayır mera yönetimi ve temel ilkeleri hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
3 Öğrenciler otlatma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Otlatma mevsimi ve üniform otlatma hakkında bilgi sahibi olurlar.
5 Yem tipine uygun hayvanla otlatma hakkında bilgi sahibi olurlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çayır mera yönetiminin tanımı, bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri, otlatma, otlatma kapasitesi, otlatma mevsimi, üniform otlatma, yem tipine uygun hayvanla otlatma, otlatma sistemleri, çayırlardan yararlanma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanıtım sunum ve tartışma tekniği presentation and discussion technique yok
2 Çayır mera amenajmanının tanımı ve temel ilkeleri sunum ve tartışma tekniği hayır
3 Ülkemiz meralarının genel durumu sunum ve tartışma tekniği hayır
4 Bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri sunum ve tartışma tekniği hayır
5 Bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri sunum ve tartışma tekniğ hayır
6 Otlatma, otlatma kapasitesi sunum ve tartışma tekniği hayır
7 Otlatma, otlatma kapasitesi sunum ve tartışma tekniği hayır
8 Otlatma mevsimi, üniform otlatma sunum ve tartışma tekniği hayır
9 Yem tipine uygun hayvanla otlatma sunum ve tartışma tekniği hayır
10 Otlatma sistemleri sunum ve tartışma tekniği hayır
11 Otlatma sistemleri sunum ve tartışma tekniği hayır
12 Çayırlardan yararlanma sunum ve tartışma tekniğ hayır
13 Çayırlardan yararlanma sunum ve tartışma tekniği hayır
14 Genel tekrar sunum ve tartışma tekniği hayır

1. Bakır, Ö., 1987. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları : 992, Ders Kitabı : 292, 362 s.,Ankara. 2. Gençkan, M.S., 1985. Çayır - Mer’a Kültürü Amenajmanı ve Islahı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 483, 655 s.,Bornova-İzmir. 3. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum.. 4. Öğretim elemanına ait ders notları 5. Güncel çalışma ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 15 3 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 4 5 3 3 4 4 3 3 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 3 4 3 5 3 3 4 3 3 3 4 4 3 3 4
ÖÇ 3 4 4 4 5 3 3 4 4 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 4 5 5 5 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 5 5 4 4 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek