Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL551 | SERİN İKLİM TAHILLARI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ETKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ülkemiz farklı ekolojik bölgelerden oluşmaktadır ve küresel ısınmayla iklim değişikliğinin etkileri bölgeler ve genotipler üzerinde farklılık göstermektedir. Genotipler ve yetiştirme teknikleri açısından iklim değişikliğinin bitki gelişimine ve üretime etkileri konusunda bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Bekir AKTAŞ
1 | Tahılların yetiştiriciliğinde iklim değişikliğinin etkileri konusunda muhakeme yapabilme yeteneği kazanır |
2 | Agronomik tedbirler konusunda araştırma yapar |
3 | Genotiplerin iklim değişikliğine karşı tepkileri üzerinde değerlendirme yapar |
4 | Çevresel koşulların tahıl kalitesi üzerindeki etkileri üzerinde değerlendirme yapar |
5 | Tahıl yetiştiriciliğinde geleceğe dönük öngörü yapar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ülkemizdeki iklim değişikliğinin etkilerinin bitkisel üretime yansımaları tartışılacak, bitki yetiştirme tekniklerindeki değişimler ve tedbirler ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Asmosferin yapısı | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
2 | Sera gazları ve etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
3 | Küresel ısınmanın genel etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
4 | Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
5 | Türkiye’nin ekolojik bölgeleri, genel iklim özellikleri ve küresel ısınmanın olası etkileri yönünden değerlendirilmesi | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
6 | Buğdayın adaptasyonu-iklim istekleri ve iklim değişikliğinin adaptasyon sınırlarına olası etkisi | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
7 | Buğday tarımı ve iklim değişikliğinin buğday yetiştiriciliğinde ortaya çıkardığı değişimler | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
8 | Buğday genotiplerin küresel ısınma ve ekstrem iklim koşullarına tepkisi, çeşit seçimindeki etkenler | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
9 | Arpa adaptasyonu-iklim istekleri ve iklim değişikliğinin adaptasyon sınırlarına olası etkisi | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
10 | İklim değişikliğinin arpa yetiştiriciliği üzerindeki olumsuz etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
11 | Arpa genotiplerin küresel ısınma ve ekstrem iklim koşullarına tepkisi, çeşit seçimindeki etkenler | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
12 | Tritikale, çavdar ve yulafın adaptasyonu ve iklim değişikliğinin adaptasyon sınırlarına olası etkisi | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
13 | Tritikale, çavdar ve yulaf yetiştiriciliği üzerindeki olumsuz etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
14 | Küresel ısınmanın serin iklim tahılları ıslah amaçları yönünden etkileri | Sözlü anlatım, sunum, tartışma | Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma |
1.Geçit, H.H., 2016. Serin iklim tahılları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:591, 817 s., Ankara. 2.Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayın No.1452, 317 s., Ankara 3.Serin iklim tahılları teknik talimatı, TTSM yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |