Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL537 | ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çayır mera ve yem bitkilerinin tanımlanması ve bitkilerin özellikler, bu bitkilerin fizyoloji ile olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Çayır mera yem bitkilerini ve özelliklerini öğrenirler. |
2 | Çayır mera ve yem bitkilerinde yedek besin maddesi üretimini öğrenirler. |
3 | Fotosentez ve fotosentezin bu bitkiler üzerine etkisini öğrenirler. |
4 | Otlatma ve biçmenin çayır, mera ve yem bitkilerine etkilerini öğrenirler. |
5 | Çayır mera ve yem bitkilerinde yeniden büyüme hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Çayır mera ve yem bitkilerinin öğrenilmesi ve bitkilerin besin maddesi üretimi, depolama ve biçim/ otlatma sonrası davranışlarını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Sunum ve tartışma tekniğ | hayır |
2 | Çayır ve meranın tanımlanması ve çayır mera bitkilerinin özellikleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
3 | Yem bitkisi nedir, Yem bitkilerinin özellikleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
4 | Ülkemizdeki çayır mera ve yem bitkilerinin durumu | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
5 | Çayır mera ve yem bitkilerinde besin maddesi üretimi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
6 | Çayır mera ve yem bitkileri üretimi üzerine fotosentezin etkisi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
7 | Yem bitkilerinde yedek besin maddeleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
8 | Otlatma ve biçmenin çayır ve mera bitkilerine etkileri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Otlatma ve biçmenin çayır ve mera bitkilerine etkileri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | Otlatma ve Biçmenin Hayat Formu ile İlişkisi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Otlatma ve biçmenin Kök Gelişmesine Etkisi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Otlatma ve biçmenin Yedek Besin Maddesi Üzerine Etkisi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Otlatma ve biçmenin Yem Verimine Etkisi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Genel tekrar | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum. 2. Öğretim elemanına ait ders notları 3. Güncel çalışma ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |