GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL537 ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çayır mera ve yem bitkilerinin tanımlanması ve bitkilerin özellikler, bu bitkilerin fizyoloji ile olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.


Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Çayır mera yem bitkilerini ve özelliklerini öğrenirler.
2 Çayır mera ve yem bitkilerinde yedek besin maddesi üretimini öğrenirler.
3 Fotosentez ve fotosentezin bu bitkiler üzerine etkisini öğrenirler.
4 Otlatma ve biçmenin çayır, mera ve yem bitkilerine etkilerini öğrenirler.
5 Çayır mera ve yem bitkilerinde yeniden büyüme hakkında bilgi sahibi olurlar.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Çayır mera ve yem bitkilerinin öğrenilmesi ve bitkilerin besin maddesi üretimi, depolama ve biçim/ otlatma sonrası davranışlarını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş Sunum ve tartışma tekniğ hayır
2 Çayır ve meranın tanımlanması ve çayır mera bitkilerinin özellikleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
3 Yem bitkisi nedir, Yem bitkilerinin özellikleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
4 Ülkemizdeki çayır mera ve yem bitkilerinin durumu Sunum ve tartışma tekniği hayır
5 Çayır mera ve yem bitkilerinde besin maddesi üretimi Sunum ve tartışma tekniği hayır
6 Çayır mera ve yem bitkileri üretimi üzerine fotosentezin etkisi Sunum ve tartışma tekniği hayır
7 Yem bitkilerinde yedek besin maddeleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
8 Otlatma ve biçmenin çayır ve mera bitkilerine etkileri Sunum ve tartışma tekniği hayır
9 Otlatma ve biçmenin çayır ve mera bitkilerine etkileri Sunum ve tartışma tekniği hayır
10 Otlatma ve Biçmenin Hayat Formu ile İlişkisi Sunum ve tartışma tekniği hayır
11 Otlatma ve biçmenin Kök Gelişmesine Etkisi Sunum ve tartışma tekniği hayır
12 Otlatma ve biçmenin Yedek Besin Maddesi Üzerine Etkisi Sunum ve tartışma tekniği hayır
13 Otlatma ve biçmenin Yem Verimine Etkisi Sunum ve tartışma tekniği hayır
14 Genel tekrar Sunum ve tartışma tekniği hayır

1. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum. 2. Öğretim elemanına ait ders notları 3. Güncel çalışma ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 2 24
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 5 3 3 2 3 4 3 3 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 5 3 3 2 3 4 3 3 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 4 4 3 3 3 4 3 3 4 5 3 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 3 2 3 4 4 3 4 5 3 4
ÖÇ 5 4 4 3 5 4 3 3 3 3 4 3 4 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek