GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL536 ÇAYIR MERA ISLAHI VE ISLAH YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çayır mera ıslahı yöntemlerini ve mera durumu tespiti ile uygun yöntem tespitinin belirlenmesi


Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Çayır ve mera ıslahının tanımı ve genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
2 Suni tohumlama, çayır ve meraların gübrelenmesi, hakkında bilgi sahibi olur.
3 Yabancı ot savaşı, toprak ve su muhafaza yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Normal bakım işleri, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Çayır mera yönetimi ve idaresi hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çayır Mera Islahı ve yöntemleri hakkında gerekli bilgilerin verilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş Sunum ve tartışma tekniği hayır
2 Çayır ve mera ıslahının tanımı Sunum ve tartışma tekniği hayır
3 Ülkemiz çayır ve meralarının genel durumu Sunum ve tartışma tekniği hayır
4 Ülkemiz çayır ve meralarının genel durumu Sunum ve tartışma tekniği hayır
5 Suni tohumlama Sunum ve tartışma tekniği hayır
6 Suni tohumlama Sunum ve tartışma tekniği hayır
7 Çayır ve meraların gübrelenmesi Sunum ve tartışma tekniği hayır
8 Çayır ve meraların gübrelenmesi
9 Yabancı ot savaşı Sunum ve tartışma tekniği hayır
10 Toprak ve su muhafaza yöntemleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
11 Toprak ve su muhafaza yöntemleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
12 Normal bakım işleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
13 Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları Sunum ve tartışma tekniği hayır
14 Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları Sunum ve tartışma tekniği hayır

1. Bakır, Ö., 1987. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları : 992, Ders Kitabı : 292, 362 s.,Ankara. 2. Gençkan, M.S., 1985. Çayır - Mer’a Kültürü Amenajmanı ve Islahı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 483, 655 s.,Bornova-İzmir. 3. Gökkuş, A. ve A. Koç, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s., Erzurum.. 4. Öğretim elemanına ait ders notları 5. Güncel çalışma ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 2 24
Okuma 12 2 24
Quiz için Bireysel Çalışma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 3 3 4 3 2 3 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 3 3 4 3 2 3 5 4 4
ÖÇ 3 4 5 3 4 3 3 3 4 4 3 2 3 5 5 4
ÖÇ 4 4 5 3 4 3 3 3 4 3 4 3 2 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 3 4 3 3 3 4 3 4 3 2 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek