GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL532 BİTKİ SEKONDER METABOİTLERİ VE KULLANIM ALANLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Bitki SM’lerinin genel özellikleri, oluşumu, fonksiyonları, sınıflandırılması, elde edilmesi ve kullanım alanları hakkında temel bilgiler sağlamaktır.


Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL


1 Bitkilerde bulunan SM’ler hakkında bilgi sahibi olur
2 SM’lerin elde edilme yöntemlerini kavrar
3 SM’lerin sanayinin değişik alanlarında nasıl faydalanılacağını öğrenir
4 SM üreten bitkiler hakkında temel bilgi sahibi olur
5 SM’lerin fonksiyonlarını öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


yok


Bitkilerde bulunan sekonder metabolitlerin (SM) tanıtılması, sekonder metabolitlerin önemi ve kullanım alanları hakkında temel bilgileri içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 SM’lere genel bakış Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
2 SM’lerin lokalizasyonu ve oluşumunda etkili faktörler Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
3 SM’lerin fonksiyonları Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
4 SM’lerin ana sınıfları-Terpenler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
5 SM’lerin ana sınıfları-Terpenler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
6 SM’lerin ana sınıfları-Fenolik Bileşikler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
7 SM’lerin ana sınıfları-Fenolik Bileşikler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
8 SM’lerin ana sınıfları-Alkaloidler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
9 SM’lerin ana sınıfları-Alkaloidler (genel özellikleri ve kullanım alanları) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
10 SM’lerin diğer grupları (glikozitler, saponinler ve minör sekonder metabolitler) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
11 SM’lerin diğer grupları (glikozitler, saponinler ve minör sekonder metabolitler) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
12 SM’leri elde etme yöntemleri-1 Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
13 SM’leri elde etme yöntemleri-2 Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
14 SM’ler ile ilgili güncel çalışmalar ve yayınlar Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması

1-Mammadov, R. 2014. Tohumlu Bitkilerde Sekonder Metabolitler. Nobel Yayıncılık. 2-Baydar, H. 2021. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve teknolojisi. Nobel Yayıncılık. 3-Dersi veren öğretim üyesinin ders notları. 4-Bhatti MZ, Ismail H, Kayani WK. Plant secondary metabolites: therapeutic potential and pharmacological properties. Intech Open eBooks; 2022.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 10 1 10
Makale Kritik Etme 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 7 2 14
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 3 3 3 5 3 4 3
ÖÇ 2 5 5 3 4 3 3 4 3
ÖÇ 3 5 4 3 3 4 3 5 2 4
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 4 3
ÖÇ 5 5 3 3 3 3 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek