Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL531 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİN YETİŞTİRİCİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin; tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemini, kullanım alanlarını, ülkemiz için ekonomik önemi olan tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özelliklerini, ekolojik isteklerini ve yetiştiriciliklerine ilişkin temel ilkeleri kavramasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | -Farklı ekolojik koşullarda tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğini uygular |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarır |
3 | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde karşılaşılan sorunları çözer |
4 | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde verim ve kaliteyi artırıcı uygulamaları kullanır |
5 | Tıbbi ve aromatik bitkilere yönelik projeleri hazırlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri, yetiştirme tekniklerini içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştiriciliğine yönelik genel bilgiler-giriş | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri-I (generatif üretim) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri-II (veneratif üretim) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
4 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin toplanması-kurutulması-standardizasyonu-muhafazası | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
5 | Adaçayı (Salvia spp.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
6 | Kimyon (Cuminum cyminum L.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
7 | Oğulotu (Melissa officinalis L.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
8 | Fesleğen (Ocimum basillicum L.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
9 | Çörekotu (Nigella sativa L.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
10 | Nane (Mentha spp.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
11 | Lavanta (Lavandula spp.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
12 | Biberiye (Rosmarinus officinalis L.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
13 | Yasemin (Jasminum sp.) yetiştiriciliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
14 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
1. Baydar, H. 2021. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. Nobel Yayıncılık, Ankara. 2. Arslan, N., Gürbüz, B., Gümüşçü, A. 2015. Açıklamalı Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Rehberi. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No:1620, Ankara. 3. Bown, D. 2002. The Royal Horticultural Society New Enctclopedia of Herbs & Their Uses. Dorling Kindersley Limited, Delhi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |