GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL531 TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİN YETİŞTİRİCİLİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin; tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemini, kullanım alanlarını, ülkemiz için ekonomik önemi olan tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özelliklerini, ekolojik isteklerini ve yetiştiriciliklerine ilişkin temel ilkeleri kavramasını sağlamaktır.


Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL


1 -Farklı ekolojik koşullarda tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğini uygular
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerde yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarır
3 Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde karşılaşılan sorunları çözer
4 Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde verim ve kaliteyi artırıcı uygulamaları kullanır
5 Tıbbi ve aromatik bitkilere yönelik projeleri hazırlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri, yetiştirme tekniklerini içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştiriciliğine yönelik genel bilgiler-giriş Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri-I (generatif üretim) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
3 Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim yöntemleri-II (veneratif üretim) Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
4 Tıbbi ve aromatik bitkilerin toplanması-kurutulması-standardizasyonu-muhafazası Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
5 Adaçayı (Salvia spp.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
6 Kimyon (Cuminum cyminum L.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
7 Oğulotu (Melissa officinalis L.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
8 Fesleğen (Ocimum basillicum L.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
9 Çörekotu (Nigella sativa L.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
10 Nane (Mentha spp.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
11 Lavanta (Lavandula spp.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
12 Biberiye (Rosmarinus officinalis L.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
13 Yasemin (Jasminum sp.) yetiştiriciliği Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması
14 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması

1. Baydar, H. 2021. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. Nobel Yayıncılık, Ankara. 2. Arslan, N., Gürbüz, B., Gümüşçü, A. 2015. Açıklamalı Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Rehberi. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No:1620, Ankara. 3. Bown, D. 2002. The Royal Horticultural Society New Enctclopedia of Herbs & Their Uses. Dorling Kindersley Limited, Delhi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 10 1 10
Makale Kritik Etme 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 7 2 14
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 5 4 3 5 3 4 3
ÖÇ 2 5 4 2 3 3 4 3 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 2 3 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 2 4 4 4 3 5 5 5 4
ÖÇ 5 5 2 4 4 4 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek