Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL526 | DENEME TEKNİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin; tarla denemelerinin kurulması ve yürütülmesi ve istatistiksel analizlerinin yapılmasına yönelik temel yöntemleri kavramalarını sağlamaktır
Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | Sera ortamında saksı denemesi kurar |
2 | Tarla denemesi dizayn eder |
3 | Farklı deneme desenleri kullanarak araştırma yürütür |
4 | Temel istatistiksel kavramları sahada kullanır |
5 | Verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarla denemelerinin kurulması ve istatistik analizlerinin yapılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı-genel bilgiler (tarımsal denemelerin amacı, tarihçesi ve gruplandırılması) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
2 | Seralarda yürütülen saksı denemeleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
3 | Tarla denemeleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
4 | Deneme Desenleri-I (Tesadüf Parselleri Deneme Deseni) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
5 | Deneme Desenleri-II (Tesadüf Blokları Deneme Deseni) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
6 | Deneme Desenleri-III (Latin Karesi Deneme Deseni) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
7 | Faktöriyel Denemeler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
8 | Bölünmüş Parseller Deneme Deseni | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
9 | Temel istatistiki kavramlar-I | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
10 | Temel istatistiki kavramlar-II | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
11 | Hipotez testi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
12 | T-Testi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
13 | Faktöriyel (ANOVA) Varyans analiz | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
14 | Çoklu karşılaştırma testleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
1. Alpaslan, M., Güneş, A., İnal, A. 2005. Deneme Tekniği. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No:1543, Ankara. 2. Açıkgöz, N., ilker, E., Gökçöl, A. 2004. Biyolojik Araştırmaların Bilgisayarda Değerlendirilmeleri. Ege Üniversitesi, Tohum Teknolojisi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Yayın No:2, İzmir. 3. Kocaçalışkan, İ., Akanıl Bingöl, N. 2016. Biyoistatistik. Nobel Yayıncılık, Ankara. 4. Özsoy, O. 2005. İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik. Siyasal Kitabevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |