Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL525 | VEJETASYON ETÜT VE ÖLÇÜMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çayır mera ıslahı yöntemlerini ve mera durumu tespiti ile uygun yöntem tespitinin belirlenmesi
Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ
1 | Öğrenciler vejetasyonların kalitatif ve kantitatif özelliklerini tanımış ve kullanma yeteneklerini kazanmış olur, |
2 | Vejetasyonların durum ve sağlık sınıflamasını yapabilir. |
3 | Vejetasyon ölçüm metotlarını bilir vejetasyon tiplerine göre seçim yapabilir. |
4 | Ot kalitesi ve örnekleme hakkında bilgi sahibi olurlar. |
5 | Farklı mera kesimlerinde uygun ölçüm metotları ile vejetasyon ölçümlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olurlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çayır ve mera vejetasyonlarının tanınması, incelenmesi, farklı vejetasyon ölçüm metotları ile ölçüm yapılması ve vejetasyon ölçüm metotlarının mukayese edilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
2 | Çayır, mera vejetasyonlarının tanımlanması ve incelenmesi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
3 | Çayır, mera vejetasyonlarının tanımlanması ve incelenmesi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
4 | Bitki topluluklarının kalitatif karakterleri | Sunum ve tartışma tekniğiPresentation and discussion technique | hayır |
5 | Bitki topluluklarının kalitatif karakterleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
6 | Bitki topluluklarının kantitatif karakterleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
7 | Bitki topluluklarının kantitatif karakterleri | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
8 | Ot kalitesi ve Örnekleme | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
9 | Ot kalitesi ve Örnekleme | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
10 | Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
11 | Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
12 | Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
13 | Vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar arasındaki farklılıkların belirlenmesi | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
14 | Bölgemizde bulunan farklı mera kesimlerinde uygun ölçüm metotları ile vejetasyon ölçümlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | Sunum ve tartışma tekniği | hayır |
1. Aydın İ, uzun F. 2002. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı. Ondokuz Mayıs Ünv., Ziraat Fak., Ders Kitabı No:9, Samsun 2. Avcıoğlu R. 1983. Çayır-Mer'a Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Ünv., Ziraat Fak. Yay. No:466, Bornova. 3. Gökkuş A. 2015. Çayır - Mer'a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Ünv., Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Erzurum. 4. John S. Rodwell, 2006. Vegetation Classification: Users’ handbook. Joint Nature Conservation Committee, Monkstone House City Road, Peterborough, PE1 1JY, UK, www.jncc.gov.uk, ISBN – 13 978 1 86107 574 1. 5. Öğretim elemanına ait ders notları 6. Güncel çalışma ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |