GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL525 VEJETASYON ETÜT VE ÖLÇÜMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çayır mera ıslahı yöntemlerini ve mera durumu tespiti ile uygun yöntem tespitinin belirlenmesi


Doç. Dr. Medine ÇOPUR DOĞRUSÖZ


1 Öğrenciler vejetasyonların kalitatif ve kantitatif özelliklerini tanımış ve kullanma yeteneklerini kazanmış olur,
2 Vejetasyonların durum ve sağlık sınıflamasını yapabilir.
3 Vejetasyon ölçüm metotlarını bilir vejetasyon tiplerine göre seçim yapabilir.
4 Ot kalitesi ve örnekleme hakkında bilgi sahibi olurlar.
5 Farklı mera kesimlerinde uygun ölçüm metotları ile vejetasyon ölçümlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olurlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çayır ve mera vejetasyonlarının tanınması, incelenmesi, farklı vejetasyon ölçüm metotları ile ölçüm yapılması ve vejetasyon ölçüm metotlarının mukayese edilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanıtım Sunum ve tartışma tekniği hayır
2 Çayır, mera vejetasyonlarının tanımlanması ve incelenmesi Sunum ve tartışma tekniği hayır
3 Çayır, mera vejetasyonlarının tanımlanması ve incelenmesi Sunum ve tartışma tekniği hayır
4 Bitki topluluklarının kalitatif karakterleri Sunum ve tartışma tekniğiPresentation and discussion technique hayır
5 Bitki topluluklarının kalitatif karakterleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
6 Bitki topluluklarının kantitatif karakterleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
7 Bitki topluluklarının kantitatif karakterleri Sunum ve tartışma tekniği hayır
8 Ot kalitesi ve Örnekleme Sunum ve tartışma tekniği hayır
9 Ot kalitesi ve Örnekleme Sunum ve tartışma tekniği hayır
10 Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar Sunum ve tartışma tekniği hayır
11 Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar Sunum ve tartışma tekniği hayır
12 Çayır, mera vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar Sunum ve tartışma tekniği hayır
13 Vejetasyonların ölçümünde kullanılan metotlar arasındaki farklılıkların belirlenmesi Sunum ve tartışma tekniği hayır
14 Bölgemizde bulunan farklı mera kesimlerinde uygun ölçüm metotları ile vejetasyon ölçümlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması Sunum ve tartışma tekniği hayır

1. Aydın İ, uzun F. 2002. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı. Ondokuz Mayıs Ünv., Ziraat Fak., Ders Kitabı No:9, Samsun 2. Avcıoğlu R. 1983. Çayır-Mer'a Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Ünv., Ziraat Fak. Yay. No:466, Bornova. 3. Gökkuş A. 2015. Çayır - Mer'a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Ünv., Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Erzurum. 4. John S. Rodwell, 2006. Vegetation Classification: Users’ handbook. Joint Nature Conservation Committee, Monkstone House City Road, Peterborough, PE1 1JY, UK, www.jncc.gov.uk, ISBN – 13 978 1 86107 574 1. 5. Öğretim elemanına ait ders notları 6. Güncel çalışma ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 2 24
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3 5 3 4 3 4 5 3 3 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 3 4 5 3 4 3 4 5 2 2 4 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 4 5 3 4 3 4 5 3 2 4 4 3 3
ÖÇ 4 4 3 3 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 3 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek