Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL522 | HÜCRE VE DOKU KÜLTÜRÜ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencileri hücre ve doku kültürünün özellikleri, materyallerin hazırlanması, uygulama teknikleri ve sorunları hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
Doç. Dr. Cennet Yaman
1 | Hücre doku kültürü laboratuvarlarının düzeni, temel prensipler ve kullanılan ekipmanları öğrenir. |
2 | Hücre ve doku kültürü tipleri, aseptik teknikler, besiyerleri, büyütme ve çoğaltma, vitalite ölçümü ile muhafaza yöntemlerini kavrar. |
3 | Hücre doku kültürü tekniklerini ve kullanım alan/amaçlarını öğrenir. |
4 | Hücre doku kültürü tekniklerinden tarla denemelerinde yararlanma olanakları |
5 | Doğal ürünlerin ve bitkilerin alternatif üretim yöntemlerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bitki hücre ve doku kültürü çalışmaları özelinde; Sterilizasyon, laboratuar organizasyonu, kültür tipleri, besiyerleri,., doku ve hücrelerin izolasyonu ve inokulasyonu, uygulama alanları, seleksiyon, çoğaltma, gen transferi, aklimatizasyon ve uygulamadaki problemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bitki Hücre ve Doku kültürüne Giriş ve Laboratuar organizasyonu | Slayttan sunum. Hücre ve doku kültürü için gerekli laboratuvar ortamının gösterilmesi. | Yok. |
2 | Bitki Besiyerlerinin İçerikleri | Slayttan sunum. | Yok. |
3 | Sterilizasyon, Bitki Hücrelerinin İzolasyonu ve İnokulasyonu | Slayttan sunum. | Yok. |
4 | Organogenez, Somatik embryogenez,, Bitki büyüme hormonları | Slayttan sunum. | Yok. |
5 | Bitkilerde gen transferi | Slayttan sunum. | Yok. |
6 | Uygulama alanları ve literatür örnekleri | Slayttan sunum. | Yok. |
7 | Eksplantların hazırlanması, rejenerasyon teknikleri, rejenere bitkilerin sera ve tarla koşullarına alıştırılması | Slayttan sunum. | Yok. |
8 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Slayttan sunum. | Yok. |
9 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Slayttan sunum. | Yok. |
10 | Tarla bitkileri ıslahında doku kültüründen yararlanma olanakları | Slayttan sunum. | yok. |
11 | Tarla bitkileri ıslahında doku kültüründen yararlanma olanakları | Slayttan sunum. | Yok. |
12 | Doku kültürünün sorunları | Slayttan sunum. | Yok. |
13 | Öğrenci ödev sunum | Slayttan sunum. | Yok. |
14 | Dersin genel değerlendirmesi | Slayttan sunum. | Yok. |
1. Babaoğlu M., Gürel E., Özcan S. 2002. Bitki Biyoteknolojisi, Doku kültürü ve uygulamaları. Selçuk Ünv. Vakfı Yayınları. 2. Pollard, Jeffrey W., and John M. Walker, eds. Basic cell culture protocols. Vol. 75. Springer Science & Business Media, 1997. 3. Stewart Jr, C. Neal. Plant biotechnology and genetics: principles, techniques, and applications. John Wiley & Sons, 2016. 3. Masters, John RW. Animal cell culture: a practical approach. 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |