Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL520 | TARLA BİTKİLERİ ISLAHI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Tarla bitkileri içerisindeki bitki gruplarına uygulanan ıslah yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | Bitkilerin döllenme durumlarına göre ıslah yöntemlerini belirler |
2 | Tarla bitkileri ıslah amaçları hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Tarla bitkileri ıslah tekinlerini kavrar |
4 | Tarla bitkileri ıslah programı oluşturur |
5 | Hibrit çeşitlerin ıslahı hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarla bitkileri ıslah amaçları ve yöntemleri hakkında temel bilgileri içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarla bitkileri ıslahının amaçları ve teknikleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
2 | Kendine döllenen bitkilere uygulanan ıslah yöntemleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
3 | Yabancı Döllenen bitkilere uygulanan ıslah yöntemleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
4 | Hibrit çeşit ıslahı | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
5 | Tarla bitkileri ıslahı için germplazm kaynakları | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
6 | Tarla bitkileri ıslahı-1 (Serin iklim tahılları) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
7 | Tarla bitkileri ıslahı-2 (Sıcak iklim tahılları) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
8 | Tarla bitkileri ıslahı-3 (Yemeklik tane baklagiller) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
9 | Tarla bitkileri ıslahı-4 (Nişasta-Şeker bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
10 | Tarla bitkileri ıslahı-5 (Yağ bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
11 | Tarla bitkileri ıslahı-6 (Lif bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
12 | Tarla bitkileri ıslahı-7 (Keyf bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
13 | Tarla bitkileri ıslahı-8 (İlaç-baharat-aromatik bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
14 | Tarla bitkileri ıslahı-9 (Yem bitkileri) | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
1-Sleper, D.A.,Poehlman,J.M. 2006. Breeding Field Crops. Wiley-Blackwell,432 pages. 2- Şehirali, S., Özgen, M.2010. Bitki Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını. 3-Baydar, H. 2020. Bitki Genetiği ve Islahı. Nobel Yayıncılık. 4-Dersi veren öğretim üyesinin ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |