GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TARBYL518 TAHILLARDA KALİTE VE TESPİT YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dünyada ve ülkemizde tarımsal alanlarının büyük bir bölümünde tahıl tarımı yapılmaktadır. İnsan beslenmesinde en önemli bitki grubudur. Üretim miktarı ve verim yanında, tahılların kalite özellikleri de büyük öneme sahiptir. Öğrencilerin tahılların kalite özellikleri ve kaliteye etki eden unsurlar konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.


Doç. Dr. Bekir AKTAŞ


1 Serin iklim ve sıcak iklim tahıllarının morfolojisini bilir
2 Tahıllarda kalite kriterlerini bilir.
3 Tahılların agronomisini bilir ve teknikler üzerinde yorum yapar.
4 Kalite kriterleri üzerine etkili çevresel faktörleri bilir.
5 Genotiplerin kalite özelliklerini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tahılların morfolojisi, agronomisi ve ıslahı ile ilgili temel bilgiler verilecektir. Önemli tahıl cinslerinin kalite kriterleri üzerinde detaylara girilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanıtım Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
2 Tahılların tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
3 Serin iklim tahıllarının adaptasyonu Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
4 Serin iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi-Tahıllarda tane Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
5 Tanede erme evreleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
6 Buğdayın agronomisi Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
7 Ekmeklik buğdayda kalite kriterleri ve analiz yöntemleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
8 Makarnalık buğdayda kalite kriterleri ve analiz yöntemleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
9 Arpanın agronomisi Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
10 Arpada kalite kriterleri ve analiz yöntemleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
11 Tritikale, yulaf ve çavdarın agronomisi ve kalite kriterleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
12 Mısırın agronomisi Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
13 Çeltiğin agronomisi Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma
14 Mısır ve çeltikte kalite kriterleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma Haftanın ders konusu ile ilgili makale araştırma ve okuma

1-Geçit, H.H., 2016. Serin iklim tahılları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:591, 817 s., Ankara. 2-Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayın No.1452, 317 s., Ankara 3-Kalite ders notları 4-Mızrak, G., 2021. Topraktan sofraya buğday, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 7 3 21
Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 15 2 30
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 3 4 3 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 4 4 4 3 3 4 3 4 3
ÖÇ 4 4 3 4 3 3 3 3 4 3 4 4 3
ÖÇ 5 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek