Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TARBYL517 | TARLA BİTKİLERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bitkisel örneklerinin analize hazırlanması, analiz yöntemleri ve analizlerde kullanılan kimyasallar-alet-ekipmanların tanıtımını konularında temel bilgiler sağlamaktır.
Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | Laboratuvar çalışma koşulları ve güvenlik önlemlerini kavrar |
2 | Bitki örneklerinin alınmasını ve Analize hazırlanmasını uygular |
3 | Analizlerde kullanılacak alet, ekipmanları kullanır |
4 | Kromatografik ve spektroskopik analizleri kavrar |
5 | Bitkilerde temel analiz yöntemlerini gerçekleştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Laboratuvar çalışma koşulları ve güvenlik önlemleri, bitki örneklerinin alınması, analize hazırlanması, analizde kullanılacak araç ve gereçlerin hazırlanması, bitkide kuru madde, kül, azot, sabit yağ, uçucu yağ, kromotoğrafik vb. analizlerin yapılışın içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar Çalışma Prensipleri ve Laboratuvar Güvenliği | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
2 | Laboratuvar çalışmalarında kullanılan temel araç – gereçler ve kimyasallar | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
3 | Ölçme Birimleri, Işık ve Renk Bilgisi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
4 | Çözeltiler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
5 | Kuru madde analizi- Kül Analizi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
6 | Azot Analizi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
7 | Mineral Element Analizi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
8 | NIRS Cihazı ile Analizler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
9 | Uçucu yağlar ile ilgili analizler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
10 | Sabit yağlar ile ilgili analizler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
11 | Fiziko kimyasal analizler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
12 | Kromatografik yöntemler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
13 | Spektroskopik yöntemler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
14 | Bitkilerde yaprak alanı ölçümü | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
1-Kalender,Y. 2021. Biyolojik Bilimlerde Çalışma Metotları, Palme Yayınevi 2 Baydar, H. 2021. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3-Dersi veren öğretim üyesinin ders notları 4. Uzun, F. 2010. Tarla Bitkileri Analiz Yöntemleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |